عصر خودرو

نزدیک شدن دلار به مرز ۳۶۰۰ تومان

دلیل افزایش نرخ دلار اعلام شد

عصر بازار: رییس اتحادیه طلا و جواهر افزایش سفر و تقاضا برای خرید دلار را مهم‌ترین عاملی دانست که منجر به افزایش نرخ آن و نزدیک شدن به مرز ۳۶۰۰ تومان شده است.

دلیل افزایش نرخ دلار اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: معمولا اوایل هفته با توجه به دو روز تعطیلی، تقاضا برای خرید دلار افزایش می‌یابد اما به اعتقاد من مهم‌ترین دلیلی که باعث افزایش قیمت دلار در روز جاری شده است، بحث مسافرت‌ها و تعطیلاتی است که تا حدود 20 روز آینده شاهد خواهیم بود.

    وی افزود: با تعطیلات اربعین و 28 صفر معمولا میزان مسافرت‌ها افزایش می‌یابد و تعدادی از ایرانیان نیز به خارج از کشور سفر می‌کنند که طبیعی است این موضوع منجر به افزایش تقاضا برای خرید دلار شود.

    کشتی‌آرای با بیان این‌که در هفته گذشته بحث کاهش نرخ سود بانکی منجر به نوساناتی در بازار شد، گفت: این موضوع در حال حاضر ظاهرا منتفی است و تاثیراتی در افزایش قیمت ارز ندارد.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر، افزایش قیمت ارز را در حالی دانست که بازار‌های جهانی تعطیل بوده و نوسانی در قیمت طلا در بازارهای جهانی نداشتیم.

    وی در عین حال بیان کرد: قیمت طلا تحت تاثیر قیمت ارز بوده و طبیعی است که با بالا رفتن نرخ ارز، قیمت طلا هم در بازار داخلی افزایش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها