عصر خودرو

گزارش هفتگی تالار پتروشیمی؛

کاهش رقابت پی وی سی ها و پلی اتیلن های ترفتالات بطری

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۴۲ هزار و ۶۴۸ تن رقم خورد.

کاهش رقابت پی وی سی ها و پلی اتیلن های ترفتالات بطری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، حجم عرضه ها 59 هزار و 628 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 76 هزار و 320 تن بود.

    به این ترتیب در هفته ای که گذشت در گروه محصولات پلیمری، پلی پروپیلن های نساجی با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

    از این رو در صدر جدول جذاب ترین محصولات معامله شده در هفته گذشته پلی پروپیلن های نساجی قرار داشتند و 15 گرید از این محصولات با رقابت قیمتی مورد معامله قرار گرفتند.

    پی وی سی ها و پلی اتیلن های ترفتالات بطری نیز با کاهش رقابت به سمت تعادل حرکت کردند، کف عرضه های پلی اتیلن های ترفتالات پتروشیمی تندگویان به خوبی رعایت شده و در هفته اول دی ماه حجم عرضه ها برابر با 5016 تن بوده که از کف مصوب 4500 تنی نیز بیش از 500 تن بیشتر است و این موضوع سبب تعادل معاملات این محصول شده است. البته با توجه به قرار داشتن در ماه اول در سه ماهه پایانی سال و شارژ شدن سهمیه ها گرید 781 با اندکی رقابت قیمتی معامله شده است که با توجه به جذابیت این کالا رقابت قیمتی معقولی بوده است. دو گرید 821 و 82 نیز همچون هفته گذشته با قیمت پایه و در دو مرحله تالار و مچینگ معامله شدند.

    از سوی دیگر پی وی سی ها هم با کاهش رقابت قیمتی همراه شدند و به  سمت تعادل تحت تاثیر عرضه های مناسب حرکت کردند. در هفته ای که گذشت برای گروه PVC در مجموع بیش از 10 هزار تن عرضه وجود داشت که تقریبا 3514 تن آن به صورت تحویل فوری بود که توسط مجتمع بندر امام عرضه شده بود.  بیشترین رقابت قیمتی هم برای کالاهای با تحویل فوری بود.

    برچسب ها