عصر خودرو

خط کشتیرانی بندر خرمشهر به بندر صحار افتتاح شد

عصر بازار- خط کشتیرانی بندر خرمشهر به بندر صحار عمان صبح امروز با حرکت نخستین کشتی باری از خرمشهر افتتاح شد.

خط کشتیرانی بندر خرمشهر به بندر صحار افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، محسن ضرابی اظهار کرد: کشتی باری با 256 کانتینر امروز در مراسمی با حضور استاندار خوزستان، سفیر عمان در ایران، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان، روسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز و خرمشهر و نمایندگان بخش خصوصی و انجمن کشتیرانی، خرمشهر را به مقصد صحار ترک کرد.

    رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: این خط کشتیرانی به دنبال رایزنی‌ها و پیگیری‌های اتاق مشترک ایران و عمان، همکاری اتاق اهواز و سازمان بنادر و کشتیرانی خوزستان راه اندازی شده است.

    وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این خط گفت: ایجاد این خط کشتیرانی از جمله زیرساخت‌هایی است که کار تجار و بازرگانان خوزستانی و منطقه جنوب کشور برای صادرات به عمان و همچنین صادرات مجدد از عمان و ارسال کالا به اقصی نقاط دنیا را با توجه به شرایط مناسب در این کشور تسهیل می‌کند.

    رئیس مشترک ایران و عمان گفت: شرکت کشتیرانی ترنگ دریا با قبول همه مشکلات، امروز نخستین کشتی خود با 256 کانتینر را به سمت بندرصحار اعزام کرد که روز چهارشنبه طی مراسمی مشابه‌ در بندر صحار پهلو خواهد گرفت.

    ضرابی اضافه کرد: راه اندازی خط کشتیرانی خرمشهر به صحار تنها 10 درصد از کار است که باید با حمایت همه‌جانبه مسئولان استان و ترغیب تجار و بازرگانان به استفاده از این خط شاهد افزایش حجم جابجایی بار و کالا از این خط باشیم.

    همچنین رئیس اتاق  بازرگانی اهواز گفت: در 6 ماهه نخست امسال 78 میلیون ریال صادرات استانی به عمان داشتیم که با راه‌اندازی این خط کشتیرانی شاهد افزایش چشمگیر حجم صادرات استان خواهیم بود.

    شهلا عموری گفت هر قدر میزان بار و مراودات اقتصادی ما با آن افزایش پیدا کند باعث رونق اقتصادی خوزستان نیز خواهد شد.

    جابجایی کالا در خط کشتیرانی بندر خرمشهر به بندر صحار هر 15 روز به طور منظم انجام خواهد شد. پیش از این نیز خط کشتیرانی از مقصد بندرعباس به بندر صحار افتتاح شد و قرار است در آینده نزدیک خط کشتیرانی بندر چابهار به بندر صحار نیز افتتاح شود.

    برچسب ها