عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تاکیدکرد؛

تامین نقدینگی با حمایت از بورس

عصر بازار: تامین مالی از طریق بازار سرمایه در شرایطی که تامین مالی از طریق گرفتن وام ، گران است و به صرفه نیست، می تواند گزینه مناسبی برای بنگاه های اقتصادی باشد.

تامین نقدینگی با حمایت از بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری نخستین گام  برای جذب سرمایه‌گذاران و تامین مالی از طریق بازار سرمایه را ارائه چشم‌انداز مناسب از سوی شرکت‌ها دانست و گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید سعی کنند در وهله نخست با مدیریت و عملکرد مناسب چشم‌انداز خوبی از آینده شرکت، در صورت دستیابی به وجوه مورد نظر ارائه دهند.

    محمد صابونچی افزود: شرکت‌ها باید توجه داشته باشند که سرمایه‌گذار به سادگی حاضر نخواهد بود در شرایط رکودی از سود بالای بدون ریسک بانکی یا اوراق مشارکت چشم‌پوشی کرده و وجوه خود را در اختیار شرکت‌های نیازمند نقدینگی قرار دهد.

    وی با اشاره به اینکه بورس به عنوان شفاف‌ترین، نقدشونده‌ترین و کاراترین بازار در سراسر دنیا می‌تواند بهترین محل برای تامین مالی مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: شرکت‌های خارج از بورس باید سعی کنند، زمینه و شرایط حضور خود در بورس را هموار کنند.

    صابونچی معتقد است : شرکت‌های حاضر در بورس باید تلاش خود را به کار گیرند تا با ارائه عملکردی شفاف و برنامه‌ریزی مدون، اعتماد سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند تا نه تنها در جذب سرمایه‌های جدید در قالب افزایش سرمایه موفق باشند بلکه سهامداران فعلی نیز با تقسیم سود کمتر و در اختیار قرار دادن آن جهت پیشبرد پروژه‌ها و افزایش ظرفیت موافقت کنند.

    مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، حمایت از بورس را یکی از راه‌های افزایش تامین نقدینگی دانست و گفت: سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی و در راس آنها وزارت اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، رفاه و نفت باید با حمایت همه‌جانبه و شناساندن هرچه بیشتر بورس به شرکت‌ها و عموم مردم  در جهت عمیق‌تر شدن بازار سرمایه کمک کنند و شرکت‌ها و مردم را به این سمت سوق دهند.

    صابونچی در ادامه اظهار داشت: با اعتمادسازی هرچه بیشتر، سرمایه‌گذاران ترجیح خواهند داد به جای انتقال وجوه خود به سپرده‌های بانکی، از مزایای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولیدی و خدماتی بورس با هدف کسب درآمد بیشتر و کمک هر چه بیشتر به صنعت و کشاورزی بهره برده و حتی در صورت ریسک گریزی نیز از سایر ابزارهای تامین مالی موجود در بورس از جمله اوراق سلف، مرابحه و اجاره بهره گیرند.

    وی در پایان به مزیت های توسعه بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: با گسترش و عمق‌ هر چه بیشتر بازار سرمایه، بنگاه های اقتصادی می توانند شاهد تامین مالی ارزان تر، متنوع تر و منعطف‌تری نسبت به تامین مالی صرف از طریق وام‌های بانکی خواهند بود.

    صابونچی با اشاره به اینکه دولت در دو سال اخیر برای کنترل تورم سیاست های انقباضی در پیش گرفته است، گفت: در این دوره با کنترل و احتیاط در اجرای سیاست‌های انبساطی به خصوص آنهایی که بی‌محابا و بدون پشتوانه منجر به افزایش پایه پولی می‌شدند، از نرخ تورم کاسته شد.

    مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه بیان کرد: با توجه به نیاز مبرم بسیاری از صنایع به نقدینگی برای تکمیل پروژه‌های بر زمین مانده و نیز نیاز مفرط بسیاری از شرکت‌ها به سرمایه در گردش برای به جریان انداختن هر چه بهتر فعالیت‌های اقتصادی، یافتن روش‌های بهینه جهت تامین مالی ارزان و مطمئن‌تر باید در سرلوحه فعالیت شرکت‌های نیازمند به سرمایه قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها