عصر خودرو

رئیس سابق سازمان ملی بهره‌وری؛

با رفع تحریم‌ها بیشترین بهره‌وری را در حوزه نفت و گاز داشتیم

عصر بازار- رئیس سابق سازمان ملی بهره‌وری گفت: در سه سال اخیر ۶۰ درصد از رشد اقتصادی از طریق بهره‌وری حاصل شده است که این رقم قابل توجهی است. البته این مسئله نباید ما را ذوق‌زده کند چون این امر به واسطه این بوده که برخی از تجهیزات و ماشین ‌آلات ما در زمان تحریم بدون استفاده مانده بودند که بیشتر آنها در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی بود و با رفع تحریم‌ها ارزش افزوده آنها بیشتر شد.

با رفع تحریم‌ها بیشترین بهره‌وری را در حوزه نفت و گاز داشتیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا, رئیس سابق سازمان ملی بهره‌وری در خصوص آخرین وضعیت رتبه‌بندی بهره‌وری در ایران گفت: وضعیت کشور ما مطابق آمار و ارقام آنقدر بد نیست. براساس آماری که سازمان بهره‌وری آسیایی که در کتاب‌ داده های سالانه منتشر می‌کند ایران دربین 19 کشور عضو جایگاه هفتم را دارد و در سه سال اخیر که توانستیم تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم بهره‌وری توانسته نقش عمده‌ای در رشد اقتصادی داشته باشد.

    رویا طباطبایی یزدی ادامه داد: در سه سال اخیر 60 درصد از رشد اقتصادی از طریق بهره‌وری حاصل شده است که این رقم قابل توجهی است. البته این مسئله نباید ما را ذوق‌زده کند چون این امر به واسطه این بوده که برخی از تجهیزات و ماشین ‌آلات ما در زمان تحریم بدون استفاده مانده بودند که بیشتر آنها در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی بود و با رفع تحریم‌ها ارزش افزوده آنها بیشتر شد.

    وی تصریح کرد: مهم این است که ما بتوانیم سهم خوبی از رشد را در سال‌های آینده از طریق بهره‌وری داشته باشیم که این امر نیاز به کار فرهنگی دارد. در سال‌های اخیر تمام نیروهای سازمان ملی بهره‌وری تلاش داشتند که در این مورد فرهنگ‌سازی انجام دهند. عمر نهادهای بهره‌وری در ژاپن و کره 60 سال است در حالی که ما 24 سال است در این رشته فعالیت داریم.

    وی در خصوص پایش سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در خصوص میزان بهره‌وری گفت: ما دستورالعمل سنجش بهره‌وری را برای 23 دستگاه ارسال کردیم. هر چند محاسبه در این حوزه بسیار سخت است و هنوز نتایج آن برای ما ارسال نشده اما به صورت بخشی آن را داریم. به طور مثال در سه سال اخیر بهترین وضعیت بهره‌وری را در حوزه نفت و گاز شاهد بودیم در صورتی که در زمان تحریم، بدترین وضعیت را در همین بخش داشتیم.

    برچسب ها