عصر خودرو

اونس در مرز ۱۰۸۴ دلار

چهارمین هفته ریزش طلا

عصر بازار: در پی بالارفتن انتظارات در مورد افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در ماه آینده، طلا برای چهارمین هفته متوالی با افت قیمت مواجه شد. این در حالی‌است که حوادث بامداد امروز پاریس به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی تاثیری روی قیمت‌ها ایجاد نکرده است.

چهارمین هفته ریزش طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز ، هر اونس طلا در پایان هفته کاری بازارهای جهانی، با ایستادن در قیمت 1083 دلار و 90 سنت نسبت به هفته گذشته 0.5 درصد افت داشت.


    افزایش نرخ بهره روی طلا تاثیر خواهد گذاشت، چراکه با تقویت دلار، هزینه نگهداری این فلز به عنوان یک دارایی بالا می‌رود. طلا از آغاز نوامبر و قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه دسامبر، بیش از 5 درصد سقوط داشته است.

    دیوید ویلسون تحلیلگر «سیتی» اعلام کرد:‌ «با رشد احساس بازار در مورد افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر و آمار قوی اشتغال، سرمایه گذاران نسبت به فروش طلا اقدام کنند و من معتقدم این روند نزولی قیمت طلا همچنان ادامه خواهد داشت.» 

    میزان دارایی ‌ها در بزرگترین صندوق دارایی طلای دنیا (SPDR) یک و نیم تن دیگر کاهش یافت.

    فلزات گروه پلاتین نیز تحت فشار قرار گرفته و پلاتین و پالادیوم به ترتیب به پایین‌ترین سطح دوساله و یک سال و نیم اخیر خود رسیدند. هر اونس پلاتین در پایان هفته با 8 درصد افت قیمت نسبت به هفته گذشته 855 دلار و 50 سنت معامله شد. پالادیوم نیز با افتی 13 درصدی در مقایسه با هفته پیش، 538 دلار به ازای هر اونس قیمت داشت. قیمت هر اونس نقره نیز با کاهش 3 درصدی به 14 دلار و 28 سنت رسید.

    این در حالی است که به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، اتفاقات تروریستی در فرانسه هنوز تاثیری روی قیمت این فلزات گرانبها نگذاشته است. پیش‌بینی می‌شود با آغاز به کار بازار در هفته آینده شاهد تاثیر این حوادث بر روی بازار طلا باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو