عصر خودرو

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی:

بازار ارز از سال ۱۳۹۲ تا کنون از ثبات نسبی برخوردار بوده است

عصر بازار: پیش‌بینی‌های بانک مرکزی حاکی از این است که با توجه به روند تحولات اقتصادی در کشور و اتفاقاتی که در خصوص عوامل عرضه در کشور خواهد افتاد شاهد ثبات بیشتری در بازار ارز کشور خواهیم بود.

بازار ارز از سال ۱۳۹۲ تا کنون از ثبات نسبی برخوردار بوده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، صمد کریمی، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص بازار ارز گفت: بازار ارز کشور از سال 1392 تا کنون از ثبات نسبی برخوردار بوده است و در بعضی از مقاطع روند افزایشی را شاهد بوده که این علت یک سری از عوامل غیربنیادین بوده تا بنیادین که آثار کوتاه مدتی در بازار ارز داشته است.

    وی افزود: پیش‌بینی‌های بانک مرکزی حاکی از این است که با توجه به روند تحولات اقتصادی در کشور و اتفاقاتی که در خصوص عوامل عرضه در کشور خواهد افتاد شاهد ثبات بیشتری در بازار ارز کشور خواهیم بود.

    معاون اداره صادرات بانک مرکزی تصریح کرد: فاصله ریالی بین ارز بازار رسمی تا غیررسمی در سال قبل 8.9 درصد بود و امسال این رقم به 13 درصد رسیده است.

    کریمی افزود: با توجه به اجرایی شدن برجام سیستم بانک مرکزی به سمت اتصال دوباره به سیستم‌های بین المللی پیش می‌رود و به زودی خدمات بین‌المللی همچون گشایش اعتبار اسنادی، ضمانت‌ها، کاهش ارزش مبادلات، نرخ‌های تبدیلی و همچنین گسترش تبادلات غیربانکی سبب خواهد شد که بسیاری از هزینه‌ها پایین بیاید و از سوی دیگر باعث تاثیرگذاری در ثبات بازار ارز و کم‌ شدن فاصله بین بازار رسمی و غیررسمی خواهد بود.

    معاون صادرات بانک مرکزی در پایان ضمن برشمردن سیاست‌های کلان بانک مرکزی گفت: هدف ما توسعه اقتصادی کشور و یکسان‌سازی ارز در کوتاه‌ترین مسیر ممکن است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها