عصر خودرو

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت :

هدف ایمیدرو ایجاد توازن در زنجیره فولاد کشور است

عصر بازار- معاون وزیر صنعت معدن وتجارت گفت: تلاش ایمیدرو در جهت تأمین متناسب زنجیره فولاد و رطیدن به اهداف افق ۱۴۰۴ در حوزه فولاد است.

هدف ایمیدرو ایجاد توازن در زنجیره فولاد کشور است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنایع و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه بازگشایی طرح‌های گندله و کنستانتره سازی سنگان، اظهار کرد: در منطقه معادن سنگان، 9 کارخانه گندله و کنستانتره وجود دارد که در اولین فاز افتتاح امروز کارخانه‌ای با ظرفیت تولید 2/5میلیون تن کنستانتره به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی در ادامه با اشاره به مشارکت بانک ملی در راه اندازی دو طرح مذکور، افزود: فاز دوم طرح که تولید 2/5میلیون تن گندله است در نیمه دوم سال آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

    کرباسیان تصریح کرد: طرح‌های تولید صنایع معدنی سنگان در جهت تکمیل هر چه بیشتر زنجیره فولاد کشور به بهره‌برداری رسیده و محصولات خود را به کارخانه‌های تولید فولاد در نقاط مختلف ایران ارسال خواهد کرد.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که چرا دولت اقدام به ساخت کارخانه‌های تکمیل کننده زنجیره فولاد در خود منطقه سنگان نمی‌کند، اذعان کرد: این کار به هیچ وجه مقدور نیست، زیرا منطقه سنگان از لحاظ منابع آبی با کمبود جدی روبه‌رو بوده و از طرف دیگر هدف اصلی حوزه فولاد کشور در برهه کنونی، توسعه صادرات است و به این منظور نزدیکی واحدهای تولید فولاد به آب‌های خلیج فارس و عمان جزء مزیت‌های این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

    وی در پایان تأکید کرد: تمام تلاش ایمیدرو در این جهت است که بتواند در تأمین زنجیره فولاد توازن مناسبی ایجاد کرده و به هدف‌گذاری‌های مدنظر در افق 1404 دست یابد.

    برچسب ها