عصر خودرو

ارزش افزوده ۱۶۰ میلیارد دلاری نسل پنجم اینترنت برای چین

عصر بازار- چین پیش بینی کرده است با راه اندازی نسل پنجم جدید و پرسرعت اینترنت در این کشور ارزش افزوده آن برای این کشور به حدود ۱۶۰ میلیارد دلار برسد.

ارزش افزوده ۱۶۰ میلیارد دلاری نسل پنجم اینترنت برای چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،در سال های اخیر پس از راه اندازی نسل چهارم اینترنت پر سرعت، چین تمرکز خود را روی توسعه نسل پنجم قرار داده است تا خدمات قابل توجه و با سرعت بالاتری در اختیار مشترکان قرار دهد.
    روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین پیش بینی کرده است نسل پنجم اینترنت که تا دو سال دیگر کاربردی خواهد شد، تا سال 2026 میلادی برای چین ارزش افزوده ای معادل 158 میلیارد و 900 میلیون دلار داشته باشد.
    این گزارش می افزاید مخابرات و سامانه های ارتباطی نسل پنجم در یک دهه آینده شرایط بسیار ایده آل ارتباطاتی را برای مشترکان فراهم خواهد کرد.
    چین می گوید مصرف تجاری این شبکه جدید اینترنتی از سال 2019 میلادی شروع خواهد شد و از سال 2020 میلادی به طور گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    این کشور افزوده است در حال حاضر شبکه اریکسون که می خواهد نسل پنجم را در چین توسعه دهد با 38 اپراتور و 22 موسسه صنعتی و 45 دانشگاه برای تحقق این امر همکاری می کند.
    انتظار می رود از زمانی که این شبکه عملیاتی می شود شمار مشترکان نسل پنجم اینترنت و مخابرات چین تا سال 2023 میلادی به یک میلیارد نفر برسد.

    برچسب ها