عصر خودرو

کسری بودجه عربستان حداقل تا ۵ سال دیگر ادامه دارد

عصر بازار- منابع آگاه اعلام کردند: میزان تولید نفت عربستان تا سال ۲۰۲۳ به ۱۱میلیون بشکه در روز می‌رسد و آنها احتمالا برای نخستین بار در یک دهه اخیر طعم کسری بودجه را نخواهند چشید.

کسری بودجه عربستان حداقل تا ۵ سال دیگر ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، منابع آگاه اعلام کردند که تولید نفت عربستان سعودی تا 5 سال دیگر به 11 میلیون بشکه در روز می‌رسد. سعودی‌ها انتظار دارند که با این افزایش تا سال 2023 میزان درآمد نفتی‌شان 80 درصد افزایش یابد.

    منابع آگاه اعلام کردند: در صورتی که چنین پیش‌بینی محقق شود نخستین بار در یک دهه گذشته سعودی‌ها با مازاد بودجه مواجه خواهند شد.

    عربستان سعودی کشوری که اقتصاد کاملاً متکی به نفت دارد طی دو سال گذشته با کاهش قیمت نفت و جنگ با یمن با کسری تجاری شدیدی مواجه بوده است. در سال نخست کاهش قیمت نفت ،کسری تجاری این کشور به 150 میلیارد دلار رسید و امسال هم این کسری تجاری حدود 52 میلیارد دلار است. بخش زیادی از هزینه‌های نفت این کشور صرف خرید  تسهیلات می‌شود. در سفر اخیر ترامپ به این کشور قرارداد 400 میلیون دلار اسلحه منعقد کرد و پس از آن روس‌ها هم قراردادهای مختلف از فروش اسلحه گرفته تا صادرات محصولات کشاورزی انجام دادند.

    عربستان طی دو سال گذشته مجبور شده یارانه بسیاری از کالاها از جمله سوخت را قطع کند. این‌ها همه نشان از فشار اقتصادی زیادی است که این کشور متحمل می‌شود.

    برچسب ها