عصر خودرو

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

امید به بهبود رشد اقتصادی ، سهام آسیایی را تقویت کرد

عصر بازار- امروز، چهارشنبه در حالی که قیمت‌ نفت و مس به قله‌های چندساله خود جهش کردند و باعث تقویت چشم‌انداز رشد اقتصادی و بهبود تورم در آینده شدند، سهام آسیایی رشد کرد.

امید به بهبود رشد اقتصادی ، سهام آسیایی را تقویت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در معاملات امروز بازارهای جهانی در حالی که قیمت‌های نفت و مس به قله‌های چندساله خود جهش کردند و باعث تقویت چشم‌انداز رشد اقتصادی و بهبود تورم آینده شدند، سهام آسیایی رشد کرد. در بازار ارز هم درحالی‌که معاملات این هفته با تعطیلات کریسمس کوتاه شده است، اکثر ارزهای مهم، بازاری آرام داشتند.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج ژاپن 0.3 درصد رشد کرد و به نزدیکی رکورد یک‌ماهه خود رسید.

    تا به اینجای امسال، به لطف سود بالای شرکت‌ها در اقتصاد جهانی رو به رشد، این شاخص 32 درصد بالا آمده است.

    شاخص جهانی سهام ام‌اس‌سی‌آی هم که امسال از لحاظ ماهیانه هر ماه با رشد مواجه شده است، به بالاترین مقادیر رکوردی خود نزدیک شد.

    شاخص سهام فوتسی هم 0.2 درصد افزایش یافت و شاخص ای‌مینی اس‌اندپی و شاخص مینی داجونز هم تقویت شدند که این اشاره به شروع مثبت سهام اروپایی آمریکایی در سال جدید دارد.

    قیمت مس که در بین اقتصاددانان به عنوان ابزاری برای سنجش رشد اقتصادی می‌باشد، برای نهمین جلسه متوالی معاملات جهش کرد و با پیش‌بینی تقاضای قدرتمند از سوی چین به رکورد 3.5 ساله خود رسید و این باعث رشد سهام آسیایی شد. بازار نفت هم به همین اندازه تقویت شد اما ترس از عرضه بیش ازحد، قیمت‌ها را نزدیک به بالاترین مقادیر خود از اواسط 2015 نگاه داشت .

    برچسب ها