عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

فاز ۴ پالایشگاه آبادان نیاز به ۴ میلیارد دلار اعتبار دارد

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از نیاز چهار میلیارد دلاری برای آغاز عملیات فاز۴ پالایشگاه آبادان خبر داد.

فاز ۴ پالایشگاه آبادان نیاز به ۴ میلیارد دلار اعتبار دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، عامر کعبی ضمن اشاره به آغاز تولید روزانه 500 هزار لیتر بنزین سبز در پالایشگاه آبادان گفت: این میزان تولید قابل افزایش تا یک و نیم میلیون لیتر در روز است.

    وی افزود: تولید بنزین سبز برای نخستین بار است که در کشور آن هم در پالایشگاه آبادان اتفاق می افتد. از این نوع بنزین، بنزین صد. ال. ال به عنوان سوخت هواپیماهای ملخی که اکنون تنها در سه کشور جهان تولید می شود، در آبادان تولید می شود که افتخار بزرگی برای کشورمان محسوب می شود.

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست و گفتگوی دو ساعته سه نماینده مردم آبادان در مجلس با وزیر نفت اظهار کرد: نظارت بر اجرای پروژه فاز2 پالایشگاه آبادان از جمله محورهای این گفتگوها بود ضمن آنکه در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی و بانک عامل برای تامین منابع مالی فاز 4 پالایشگاه آبادان که نیازمند یک خط اعتباری چهار میلیارد دلاری است نیز بحث و تبادل نظر شد.

    وی تصریح کرد: ارائه یک برنامه مشخص برای تقویت دانشگاه صنعت نفت آبادان است و حمایت از باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان نیز از دیگر زمینه های تبادل نظر میان نمایندگان مردم آبادان در مجلس با وزیر نفت بود.

    کعبی همچنین از تکمیل بیمارستان نفت آبادان، توجه به مشکلات کارکنان پالایشگاه نفت آبادان اعم از نیروهای پیمانکاری، قرارداد معین و قرارداد موقت و حمایت از نیروهای توانمند و مدیران دلسوز صنعت نفت آبادان از دیگر زمینه های قابل بحث و گفتگو با وزیر نفت نام برد.

    برچسب ها