عصر خودرو

شفافیت صورت های مالی کشاورزان با عرضه گندم در بورس کالا

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه گندم در بورس کالا، سبب شفافیت درتامین صورت‌های مالی کشاورزان می‌شود.

شفافیت صورت های مالی کشاورزان با عرضه گندم در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه ،در خصوص عرضه گندم در بورس کالا اظهار کرد: عرضه گندم در بورس کالا بین خریدار و فروشنده مشخص شده و سبب شفافیت در تامین صورت‌های مالی کشاورزان می‌شود.

    وی در ادامه افزود: در گذشته عرضه گندم توسط دولت خریداری می‌شد، اما با عرضه این محصول در بورس کالا، خرید توسط کشاورزان صورت می‌گیرد.

    طحانی در خصوص مشکلات کشاورزان برای خرید عرضه گندم اذعان کرد: هم اکنون کشاورزان می‌توانند دو سوم پول خود را به صورت نقد دریافت کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: اجرای قیمت تضمینی ازسوی دولت به کیفی سازی و بازاری شدن محصولات کشاورزی کمک کرده و می‌تواند گامی مهم برای حرکت اقتصاد به سمت بازار مستمر و محصولات کشاورزی باشد.

    وی  تاکید کرد: اگر زیرساخت‌های لازم برای عرضه گندم در بورس فراهم شود، می‌تواند در پرداخت به موقع مطالبات و کاهش بار مالی دولت تاثیرگذار باشد.

    طحانی در خاتمه با بیان اینکه  سال گذشته طرح عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا در مورد ذرت و جو نیز اجرایی شد، گفت: این طرح  می تواند در زمینه کشف قیمت معاملات و حمایت از تولیدکنندگان نقش بسزایی را ایفا کند.

    برچسب ها