عصر خودرو

رشد قیمت نفت در معاملات کم رنگ بازارهای جهانی

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه با ثبات نسبی همراه شد در حالی که تعطیلات کریسمس در بازارهای جهانی موجب کاهش معاملات شده است.

رشد قیمت نفت در معاملات کم رنگ بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «، افزایش تقاضا برای نفت موجب شد قیمت این کالا به بیشترین میزان نسبت به سال 2015 میلادی برسد.

    بر اساس این گزارش، قیمت نفت تگزاس با رشد 5 سنتی همراه شد و هر بشکه از این کالا 58 دلار و 52 سنت به فروش رسید .

    قیمت نفت برنت از اواسط سال 2017 میلادی در پی محدودیت اعمال شده از سوی اوپک به کاهش میزان تولیدات و تعهد روسیه به رعایت این محدودیت ها، با رشد 47 درصدی همراه بوده است.

    جابر ال لعابی، نماینده عراق در اوپک در خصوص تغییرات قیمت نفت اعلام داشت: به نظر می رسد روند عرضه و تقاضا در نیمه ابتدایی سال جدید با تعادل همراه باشد که موجب تعدیل بازار نفت خواهد شد.

    این در حالی است که، قیمت نفت برنت به هر بشکه 64 دلار و 59 سنت رسید .

    در بازار فلزات، قیمت طلا به بالاترین قیمت طی سه هفته گذشته رسید در حالی که قیمت پالادیوم نیز افزایش عجیبی را نسبت به 16 سال گذشته به ثبت رساند .

    افزایش تنش ها میان کره شمالی و آمریکا و کاهش قیمت دلار در بازارهای جهانی موجب رشد تقاضا برای خرید طلا به عنوان پشتوانه سرمایه گذاری شد .

    افت شاخص های توسعه ای در آمریکا در روز جمعه نشان داد که درآمد پیش بینی نشده در ماه نوامبر 0.1 درصد افزایش یافته است و این مساله موجب سقوط شاخص دلار در آخرین روز کاری هفته شد.

    از سوی دیگر، قیمت طلا با رشد 0.2 درصدی به هر اونس یک هزار و 282 دلار معامله شد.

    اما در بازار ارز داخلی، قیمت هر دلار آمریکا سه هزار و 599 تومان شد در حالی که هر پوند انگلستان چهار هزار و 814 تومان داد و ستد شد.

    هر درهم امارات متحده در معادلات بانکی 980 تومان شد و هر یورو چهار هزار و 272 تومان معامله شد.

    برچسب ها