عصر خودرو

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد

واگذاری ۲۴ بنگاه دولتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال

عصر بازار- سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که در ۱۸‌دی‌ ماه پیش‌رو، سهام دولتی ۲۴ بنگاه که قیمت پایه مجموع آنها حدودا ۱۷ هزار میلیارد ریال است را به مزایده خواهد گذاشت.

واگذاری ۲۴ بنگاه دولتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، سید جعفر سبحانی ، درباره واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی طی هفته‌های آینده، گفت: در 18 دی‌ماه سال جاری شرکت کشاورزی و دامپروری سفیدرود رشت را با قیمت پایه 1550 میلیارد تومان واگذار خواهیم کرد. حصه نقدی واگذاری 20 درصد و مابقی آن در اقساط هفت ساله خواهد بود. در این مزایده 100 درصد سهام دولت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

    وی ادامه داد: علاوه بر این در آن روز شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم را با قیمتی پایه 235 میلیارد تومان به مزایده خواهیم گذاشت که 10 درصد مبلغ آن به صورت حصه نقدی و مابقی در اقساط شش ساله باید پرداخت شود. در این مورد هم 100 درصد سهام دولت واگذار می‌شود.

    مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: 10 درصد از سهام شرکت مجتمع صنایع پتروشیمی دهلران سپهر متعلق به دولت است که قیمت پایه سه میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و آن را نیز واگذار خواهیم کرد. همچنین حدود 16 درصد از سهام شرکت عمران و مسکن‌سازان استان گلستان متعلق به دولت است که حدودا یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و به مزایده گذاشته خواهد شد.

    سبحانی با بیان این که در 18 دی‌ماه 1397 دو سری مزایده برگزار خواهد شد، اظهار کرد: یکسری مزایده مربوط به فروشگاه‌هاست که عمدتا برای شرکت‌های پتروشیمی امور دام کشور است که از جمله آن می‌تواند به فروشگاه کمیل و فروشگاه گلوبندک اشاره کرد. چند قطعه زمین نیز مربوط به همین شرکت داریم که قرار است واگذار شود.

    وی ادامه داد: علاوه بر اینها 14 جایگاه سوخت را عرضه خواهیم کرد. تعدادی از این جایگاه‌ها سابقا عرضه شده اما مشتری نداشته، در مجموع قیمت‌های پایه مزایده‌ها در روز 18 دی‌ماه حدودا 17 هزار میلیارد ریال خواهد بود که طی آن 24 بنگاه عرضه خواهد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو