عصر خودرو

قراردادهای همکاری اقتصادی؛ در دستور کار مذاکرات روحانی-اولاند

عصر بازار: دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، در جریان سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به پاریس در هفته آینده، ایران و فرانسه چند موافقتنامه اقتصادی در زمینه های انرژی، کشاورزی، خودرو و حمل و نقل ریلی و هوایی امضا خواهند کرد.

قراردادهای همکاری اقتصادی؛ در دستور کار مذاکرات روحانی-اولاند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، خبرگزاری رویترز در گزارش خود درباره سفر هفته آینده روحانی به پاریس نوشت: ایران و فرانسه دارای روابط دیرینه تجاری، سیاسی و اجتماعی هستند و در دهه 1970 میلادی، آیت الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران مدتی را در نزدیکی پاریس در تبعید به سر برده است. اما فرانسه در عین حال یکی از سرسختانه ترین مواضع را در جریان توافق بر سر برنامه هسته ی ایران اتخاذ کرد.

    با این حال مقامات فرانسوی گفته اند، اعتقاد ندارند این مواضع خصمانه به همکاری های تجاری شان با ایران آسیبی خواهد زد و قراردادهای احتمالی منعقده این نظر را به اثبات خواهد رساند.

    دفتر فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: چند موافقتنامه توسط وزرای ایرانی و فرانسوی در بخش های مختلف و به خصوص در زمینه گفت و گوهای سیاسی، همکاری های اقتصادی، حمل و نقل هوایی، سلامت و کشاورزی به امضا خواهد رسید.

    مقامات می گویند، پاریس احتمالا ابتدا در زمینه هایی با ایران قرارداد خواهد بست که به طور ویژه تحت تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا قرار ندارد. این حوزه ها به خصوص شامل بخش های کشاورزی و دام می شود که فرانسه در آن زمینه ها فعالیت کمی در ایران دارد.

    علی آهنی سفیر ایران در فرانسه گفت: «ما در حال آماده سازی موافقتنامه ها و یادداشت تفاهم های همکاری در زمینه صنایع به طور کلی، خودرو و بخش انرژی که از اهمیت برخوردار است هستیم... در بخش هوایی و حمل و نقل ریلی نیز (موافقتنامه هایی در حال آماده شدن است.) ارتباطات فراوانی در بخش خودرو در جریان است و امور در حال پیشرفت است. من (به همکاری ها) در حوزه های مختلف خوش بین هستم.»

    روحانی قرار است روزهای 16 و 17 نوامبر با سفر به پاریس با همتای فرانسوی اش دیدار کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو