عصر خودرو

تحلیل بازارهای جهانی؛

بازار مردد و محافظه کار

عصر بازار- رای‌گیری در مورد نظام مالیاتی جدید در کنگره آمریکا انجام شده و منتظر تکمیل این فرایند در سنا است؛ اما باوجود انتظارات برخی از تحلیلگران و فعالان بازار، این فرایند دست‌کم در این مرحله تاثیر بزرگی بر بازارها نداشته و رفتار بازار بیشتر حاکی از تردید و محافظه‌کاری زیاد است.

بازار مردد و محافظه کار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از به این ترتیب، نمی‌توان نتیجه‌گیری محکمی از وضع جدید داشت یا در خوشبینانه‌ترین حالت، بازار پیش از این به استقبال آن رفته و تصویب این متن را حتمی دانسته است. گذشته از اینکه احتمال کدام حالت بیشتر است، فرایند تاثیر تصمیمات مهم در اقتصاد معمولا زمان‌بر و طولانی است؛ بنابراین بهتر است از هیجانات اولیه چشم پوشی کرده و تاثیرات بلند مدت آن را در نظر داشته باشیم.
    طلا جهانیش
    رخوت پس از هیجان
    طلا جهانی پس از آنکه هدف نزولی خود در ناحیه 1234 دلار در هر اونس را دید، به آرامی در حال صعود به سمت ناحیه 1282 دلار است. این ناحیه قیمتی می‌تواند مدتی بازار را به خود مشغول کرده و نوسانات بی‌هدفی را در پی داشته باشد. این نوسانات بیشتر دارای تمایلات نزولی خواهند بود و بنابراین احتمال شکست این سقف هنوز احتمال ضعیفی دارد و بهتر است برای ورود به موقعیت‌های فروش، ارزش بالاتری قائل شویم. اهداف نزولی نیز احتمالا در 1265 و 1256 دلار برای هر اونس خواهند بود. ناحیه 1282 دلار در صورتی که بازار را برای مدت مناسبی به خود مشغول کرده و نزول تا اهداف گفته شده اتفاق نیافتد، منجر به صعود مجدد تا ناحیه 1300 دلار خواهد شد. به این ترتیب برای کاهش ریسک موقعیت‌های خود به عامل زمان نیز توجه کافی داشته باشید.
    نفت
    برزخ تصمیم گیری
    نفت آمریکا به مرحله تصمیم‌گیری برای شروع یک حرکت اصلاحی تا ناحیه 49 دلار در هر بشکه یا صعود تا ناحیه 63 دلار نزدیک می‌شود. ناحیه قیمتی فعلی به دلیل تقارن با تغییرات مهم در بازار و به خصوص بازار آمریکا، دارای اهمیت زیادی برای این تصمیم‌گیری است و انتظار می‌رود یک حرکت نسبتا سریع در بازار رخ دهد. شواهد کنونی حکایت از ریزش قیمت دارند، اما هنوز برای ورود به موقعیت فروش کفایت لازم را ندارند. نشانه‌های نزول بیشتر قیمت، پس از شکست ناحیه 54.7 دلار برای هر بشکه ایجاد خواهند شد و فعلا باید منتظر این شکست باشیم. برای صعود احتمالی نیز شکست سقف 58.5 دلار در هر بشکه مهمترین علامت خواهد بود. در حال حاضر، شواهد کافی برای هیچ کدام از این دو حرکت وجود ندارد و صبر بهترین و کم‌ریسک‌ترین توصیه خواهد بود تا از ورود هیجانی به بازار دور باشیم.
    داوجونز
    تقابل هیجان و منطق
    در حالی که نگاه‌ معامله‌گران به این شاخص پر از تردید است، جهش‌ها و ریزش‌های این شاخص نشانه‌های خوبی برای ورود به بازار را نشان نمی‌دهند. بازار دارای عمق کم و هیجان زیاد است که از شاخصه‌های این نوع بازار است و بنابراین انتظاری غیر از نوسانات هیجانی هم منطقی نخواهد بود. با توجه به وضعیت فعلی بازار، هنوز هم احتمال صعود به قله‌های جدید وجود دارد؛ اما جَو هیجان زده فعلی را نیز نباید از نظر دور نگه داریم که احتمال سقوط‌های ناگهانی در بازار را یاد آوری می‌کند. به این ترتیب، ذخیره سود و استفاده از حد خروج مناسب، در این مقطع امری لازم و ضروری است. اهداف صعودی بعدی در 25 هزار و 250 واحد، 25 هزار و 600 واحد و احتمالا 26 هزار واحد قرار دارند. این هفته به دلیل ماهیت پر ریسک بازار توصیه معاملاتی نمی‌شود، اما همچنان صعودها ارجح هستند.
    شاخص دلار
    بر سر دوراهی ارزش‌گذاری
    این شاخص نیز پس از یک هفته نسبتا کم‌نوسان، نتوانسته است مسیر درستی را برای خود انتخاب کند و سردرگمی بازار به خوبی قابل مشاهده است. در حالی که احتمال صعود تا 96 واحد وجود دارد، حرکت نکردن فعلی در ناحیه 93 واحد این موضع را تضعیف کرده و شکست این سطح را نیز باید در نظر بگیریم. احتمال اینکه بازار نوساناتی حول این ناحیه 93 واحد داشته باشد و منجر به شکست این سطح یا صرف زمان برای تصمیم‌گیری مجدد شود، زیادتر شده است. بنابراین موقعیت کم‌ریسکی برای معاملات متصور نیست و نمی‌توان توصیه به ورود به بازار کرد؛ فعلا صبر بهترین گزینه برای این شاخص است.

    برچسب ها