عصر خودرو

نعمت زاده:

سهم ۳۸ درصدی صنعت، معدن و تجارت در تولید ناخالص ملی

عصر بازار: وزیر صنعت، معدن و تجارت سهم معدن را در اقتصاد کشر همچنان ناچیز عنوان کرد و گفت: سهم فعالیت های صنعت، معدن و تجارت ۳۸ درصد تولید ناخالص ملی است.

سهم ۳۸ درصدی صنعت، معدن و تجارت در تولید ناخالص ملی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده در یکصد و بیست و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها
    با تاکید بر لزوم تعامل سازنده و بیش از پیش با شوراها افزود: باید مکانیسم های اجرایی تدوین شود که وزرا هر یک در حوزه های خود با شوراها تعامل موثری داشته باشند زیرا صرفا با بازگو کردن مشکلات مسئله ای حل نخواهد شد.
    وی تعامل و همفکری میان یکایک وزارتخانه ها و شوراهای سراسر کشور را در پیشبرد حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، موثر عنوان کرد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اصل 100 قانون اساسی در خصوص تشکیل شوراها افزود: این امر مقرر می کند که پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از وظایف شوراها بوده و در این زمینه شوراها از اختیار بالایی برخوردارند، چنانچه شورای عالی استان ها می تواند طرح را از طریق دولت و یا به صورت مستقیم به مجلس ارائه کند.
    وی اظهارداشت: یکی از دلایلی که شوراها نتوانستند آن طور که قانون اساسی، امام راحل و رهبری اشاراتی را در خصوص وظایف آنها داشتند، موفق باشند همین عدم توجه به خودداری از انجام امور سیاسی بوده است.
    نعمت زاده درباره وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سه میلیون کسبه در بخش تولید، توزیع، خدمات کشور مشغول به کار هستند و وزارت صنعت تاکنون 60 آیین نامه را با توجه به تصویب قانون جدید تدوین و مصوب کرده است.
    وی با بیان این که در بخش صنعت، مسئولیت تمامی صنایع به جز صنعت نفت و گاز برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اظهارداشت: حتی صنایع دفاعی به لحاظ تصدی گری جدا هستند اما با این وزارتخانه ارتباط تنگاتنگی دارند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در خصوص گسترش فعالیت های معطوف به معادن طی این دو سال کارهای خوبی انجام شده است، ادامه داد: این اقدامات در بخش اکتشاف معادن بسیار خوب بوده و اغلب در بخش های مرزی کشور همچون مرز افغانستان و پاکستان صورت گرفته است.
    وی گفت: بسیاری از نقاط کشور نقاط محروم هستند که می توانیم به دست خودمان آنها را آباد کنیم اما در این مسیر باید به خود باور داشته باشیم و بدانیم که در مقابل هر سدی راه حلی وجود دارد که اگر خودباوری را در خودمان تقویت کنیم این سدها قابل برداشتن هستند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها