عصر خودرو

مدیرعامل بانک شهر :

حذف رقابت کاذب در پرداخت سود

عصر بازار- مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر متوقف شدن رقابت کاذب بر سر پرداخت نرخ سود بانکی به سپرده‌ها، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شرایط کاهش نرخ سود تسهیلات نیز فراهم شود.

حذف رقابت کاذب در پرداخت سود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، حسین محمدپورزرندی در خصوص برخی برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و همچنین اقدامات بانک ها در زمینه کاهش نرخ سود سپرده ها، گفت: کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اقدام مناسبی بود که در شبکه بانکی کشور محقق شد.

    مدیرعامل بانک شهر اظهارداشت: شرایط امروز در نظام بانکی نسبت به گذشته متفاوت است به این دلیل که عمده موسسات غیرمجاز تعیین تکلیف شده اند و رقابت کاذب در پرداخت نرخ سود سپرده ها از بین رفته است.

    پورزرندی ادامه داد: کاهش نرخ سود سپرده ها به رونق فعالیت های تولیدی و عمرانی کمک می کند و همچنین باعث ایجاد تحرک مثبت در بازار سرمایه نیز خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: اگر نرخ سود سپرده ها بالا باشد باید تا 5 درصد نیز به آن اضافه شود که بانک بتواند تسهیلات بپردازد. بنابراین در شرایط امروز اقتصادی کشور، نرخ سودهای 20 تا 30 درصد در بخش تسهیلات بازدهی ندارد.

    مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: اگر نرخ سودها در نظام بانکی کاذب باشد، پول ها به سمت فعالیت های دلالی و واسطه گری خواهد رفت و تسهیلات پرداختی نیز معمولا در این بخش معوق خواهد شد.

    به گفته پورزرندی، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین مطرح بودن اقتصاد مقاومتی، نیازمند ایجاد رونق و توسعه در بخش های تولیدی کشور هستیم؛ بنابراین چاره ای نداریم جز اینکه نرخ سود سپرده ها و تسهیلات را مستمرا کاهش دهیم.

    وی افزود: البته باید در زمینه نرخ گذاری برای اوراق مشارکت و خزانه و ... که توسط دولت صورت می گیرد مراقبت صورت بگیرد که نرخ ها متناسب با بازار پولی کشور باشد تا دوباره از این سمت، مشکلاتی ایجاد نشود.

    مدیرعامل بانک شهر اظهار امیدواری کرد که شرایط کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نیز در آینده نزدیک فراهم شود.

    برچسب ها