عصر خودرو

بیت‌کوین در بلاروس مجاز شد

عصر بازار- کشور بلاروس به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران و تقویت بخش خصوصی و اقتصاد کشورش، نقل و انتقال پول به ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین را قانونی و مجاز اعلام کرده است.

بیت‌کوین در بلاروس مجاز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد ، از آنجا که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین این روزها بسیار داغ و پر تب و تاب شده است و بسیاری از سرمایه‌داران در جهان به سرمایه‌گذاری و مبادلات پول به این ارز جدید رو آورده‌اند.

    در این راستا، کشور بلاروس تصمیم گرفته است که نقل و انتقالات پول با استفاده از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را قانونی و مجاز اعلام کند تا بدین وسیله بتواند به اقتصاد کشور خود کمک بسزایی کند.

    الکساندر لوکانشنکو  – ریاست جمهوری کشور بلاروس – در دیداری مطبوعاتی اعلام کرد که قانون استفاده و مبادله با ارزهای مشابه بیت کوین را به منظور تقویت بخش خصوصی و به طور کلی ارتقای سطح اقتصادی کشورش رسما به امضا رسانده است.

    این در حالی‌است که کشورها و دولت‌های بسیاری از جمله دولت‌های اروپایی همواره مردم و سرمایه‌گذاران را از مبادله، نقل و انتقالات پول با استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین منع کرده‌اند و به سرمایه‌گذاری در این ارز جدید که در اصل واقعیت فیزیکی ندارد، هشدار داده‌اند.

    چرا که آنها بر این باورند ارزش بیت‌کوین و ارزهای مشابه حبابی شکل و غیرواقعی است و به زودی این حباب ترکیده خواهد شد.

    در اینجا باید گفت که حباب بیت‌کوین پس از آنکه هر روز در حال بزرگتر شدن بود، در 24 ساعت گذشته افزایش آن متوقف شد و ارزش آن حدود یک چهارم کاهش یافت و به زیر 13 هزار دلار تنزل کرد.

    بیت‌کوین یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده است که باید توسط سیستم‌های رایانه و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای استخراج یا ماینینگ شود.

    در ابتدای ماه جاری میلادی بهای بیت کوین حتی به مرز 19 هزار دلار هم رسید.

    برچسب ها