عصر خودرو

گروه بانکی‌ چه عملکردی طی شش ماه در بازار سرمایه داشت؟

عصر بازار: پس از انتشار گزارش های شش ماهه گروه های مختلف، وضعیت نامناسب اغلب صنایع لیدر بازار سهام مشخص شد که تنها گروه بانکی عملکرد قابل قبولی ارائه داده است.

گروه بانکی‌ چه عملکردی طی شش ماه در بازار سرمایه داشت؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بررسی‌ها گزارشات شش ماهه بانک‌ها در این گروه نشان می‌دهد؛ بانک انصار با سود تحقق یافته 25 تومانی در شش ماهه اول و پیش بینی سود 49 تومانی برای پایان سال، در جایگاه اول و پس از آن نیز بانک ملت با تحقق 24 تومان و پیش بینی سود 48 تومانی طی مدت مذکور، قرار دارد.

    بانک خاورمیانه نیز با بهره گیری از سیستم مدیریت ریسک کارآمد خود، سود 14 تومانی را برای شش ماهه اول محقق نموده است. این بانک نیز بر اساس عملکرد مناسب خود در شش ماهه دوم سال گذشته، سود 30 تومانی را برای پایان دوره مالی امسال پیش بینی کرده است.

    بانک پاسارگاد نیز با پیش بینی سود 29 تومانی برای پایان دوره مالی امسال در رتبه بعدی قرار داد. نکته قابل توجه پوشش 8 تومانی این سهم در شش ماهه اول است که 27 درصد از پیش بینی سود نهایی است.

    بانک سینا و کارآفرین رتبه های بعدی در زمینه سود در گروه بانکی دارند. بانک سینا با تحقق 12 تومان سود در شش ماهه اول و پیش بینی سود 25 تومانی برای پایان سال رضایت سرمایه‌گذاران خود را جلب کرده است.

    بانک کارآفرین نیز پیش بینی سود 26 تومانی را ارائه داده است. این در حالی است که این بانک تنها 6 تومان از پیش بینی فوق را در شش ماهه اول پوشش داده که معادل 23 درصد پیش بینی است. بانک های تجارت و صادرات با 19 و 15 تومان در رده های بعدی قرار دارند.

    بر اساس این گزارش، نکته قابل توجه پیش بینی سود بانک دی برای سال مالی 94 است. این بانک تا به حال گزارش شش ماهه خود را ارائه نداده است، ولی برای پایان سال مالی سود 42 ریالی پیش بینی کرده است. این در حالی است که تنها 1.5 تومان از مبلغ فوق در سه ماهه اول تحقق پیدا کرده که 3 درصد از پیش بینی فوق است.

    پست بانک ایران و بانک سرمایه در شش ماهه اول سود منفی کسب کرده اند. یانک سرمایه برای تحقق پیش بینی خود به دلیل ضرر 20 تومانی، باید تا پایان سال 30 تومان به ازای هر سهم کسب درآمد کند.

    بانک

    پیش بینی سود (ریال)

    سود محقق شده شش ماهه(ریال)

    صادرات

    145

    73

    ملت

    475

    240

    تجارت

    194

    27 (سه ماهه)

    دی

    422

    15(سه ماهه)

    سرمایه

    102

    -196

    سینا

    249

    121

    پاسارگاد

    285

    76

    پست بانک ایران

    2

    -96

    انصار

    488

    248

    کارآفرین

    263

    63

    خاورمیانه

    302

    140

     
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو