عصر خودرو

تصویب بودجه ۲۰۱۸ ترکیه با پیش‌بینی کسری ۱۷ میلیارد دلاری

عصر بازار- پارلمان ترکیه بودجه سال ۲۰۱۸ این کشور را که شامل افزایش هزینه‌های دفاعی و پیش‌بینی کسری ۶۶ میلیارد لیره‌ای(حدود ۱۷ میلیارد دلار) می‌شود، تایید کرد.

تصویب بودجه ۲۰۱۸ ترکیه با پیش‌بینی کسری ۱۷ میلیارد دلاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،  بودجه 2018 شامگاه جمعه در پارلمان ترکیه به تصویب رسید و در آن تغییراتی در قوانین مالیات از جمله افزایش مالیات شرکت‌ها و شرکت‌های خودروسازی برای کمک به پرداخت هزینه‌های رو به افزایش تدابیر امنیتی درنظر گرفته شده است.

    انتظار می‌رفت بودجه ترکیه در 2017 کسری 61.7 میلیارد لیره‌ای نشان دهد که دو برابر بیشتر از کسری بودجه 2016 بود که حدود 30 میلیارد لیره بود. کسری بودجه برای سال 2018 نیز 65.9 میلیارد لیره پیش‌بینی شده است.

    بودجه 2018 ترکیه همچنین درآمد مالیاتی 599.4 میلیارد لیره‌ای را پیش‌بینی کرده است که حدود 15 درصد بیشتر از برآوردها برای 2017 و یک مازاد اولیه 5.8 میلیارد لیره‌ای است.  

    در دو سال گذشته، کسری بودجه ترکیه به دلیل افزایش هزینه‌های دولت برای تقویت اقتصاد و بودجه نظامی افزایش داشته است. انتظار می‌رود کسری بودجه سال آتی به 1.9 درصد کل تولید ناخالص داخلی برسد.

    دولت ترکیه می‌گوید، بودجه نظامی بیشتر برای مدرنیزه کردن ارتش و تامین هزینه‌های عملیات‌های امنیتی داخلی و خارجی نیاز دارد. اقتصاد ترکیه که پس از کودتای ژوئیه گذشته افت کرده بود با یک سری تدابیر دولت سیر صعودی پیدا کرده است.

    برچسب ها