عصر خودرو

اقتصاد ونزوئلا ۱۶.۵ درصد کوچک شد

عصر بازار- بنابر آمار رسمی دولتی تنظیم شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اقتصاد ونزوئلا در سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۶.۵ درصد کوچک شده است.

اقتصاد ونزوئلا ۱۶.۵ درصد کوچک شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اقتصاد کشور نفت خیز اما فقیر ونزوئلا در بخش نفتی 9.9 درصد و در بخش غیرنفتی، 16.1 درصد کوچک شده است.

    در گزارش 150 صفحه ای که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دریافت کرده آمده است در سال 2016 میلادی، نرخ تورم ونزوئلا 274.4 درصد و نرخ بیکاری 7.5 درصد بوده است.

    این گزارش، افت شدید واردات ونزوئلا را نشان میدهد. خریدهای خارجی ونزوئلا در سال 2016 برابر با 16.4 میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با 33.3 میلیارد دلار واردات این کشور در سال 2015 ، تقریبا نصف شده است.

    در این گزارش آمده است: از سال 2015 ، به دلیل کمبود کالاهای اساسی مصرفی در نتیجه کاهش تولیدات مواد غذایی داخلی، دسترسی محدود به واردات به خاطر محدودیت های ارزی، قاچاق، ذخیره سازی و سایر مشکلات توزیع، نا آرامی های اجتماعی و سیاسی در این کشور افزایش یافته است.

    در این گزارش 11.3 درصد از مردم ونزوئلا در فقر مطلق طبقه بندی شده اند که نسبت به آخرین آمار موجود یعنی 7.1 درصد در سال 2012 ، افزایش نشان میدهد.

    ونزوئلا در بحران حاد اقتصادی به سر میبرد که پس از کاهش قیمت نفت در سال 2014 تشدید شده است. 96 درصد از درآمدهای صادراتی ونزوئلا را صادرات نفتی تشکیل میدهد.

    در این کشور پدیده ابر تورم و کمبود عمده در بخش غذا و دارو وجود دارد. بنا بر تحلیل ها، تورم ونزوئلا در سال 2017 به 2000 درصد خواهد رسید.

    برچسب ها