عصر خودرو

رشد ۱۰ میلیون فقره ای خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال ۹۵

عصر بازار- صنعت بیمه در سال گذشته بیش از ۳۵ میلیون فقره خسارت پرداخت کرده است که نسبت به سال ۱۳۹۴ بیش از ۱۰ میلیون فقره دارای رشد بوده که به خوبی نشان می دهد مدیریت ریسک جدی گرفته نشده است.

رشد ۱۰ میلیون فقره ای خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، صنعت بیمه در سال گذشته در ازای 65 میلیون بیمه نامه فروخته شده، 35 میلیون فقره خسارت پرداخت کرده است.

    عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرده است که صنعت بیمه به طور سالیانه 25 هزار میلیارد تومان خسارت محقق شده دارد که از این میزان 10 هزار میلیارد تومان بابت خسارات ناشی از تصادفات رانندگی است.

    رییس شورای عالی بیمه تاکید کرده است که باید به سمت کاهش حوادث در کشور حرکت کنیم.

    براساس آمار انتشار یافته در سالنامه آماری صنعت بیمه درحالی که در سال 1391 تعداد خسارت پرداختی صنعت بیمه بیش از 13 میلیون فقره بوده اما در سال گذشته این رقم به بیش از 35 میلیون فقره رسیده است.

    براساس آمارها، تعداد خسارت پرداختی صنعت بیمه کشور در سال 1391 حدود 13 میلیون فقره بود که در سال 1392 به حدود 17 میلیون فقره رسیده است. با این حال در سال 1393، این آمار نه تنها کاهش نیافته بلکه به حدود 19 میلیون فقره رسیده و در سال 1394 با جهشی 7 میلیون فقره ای به بیش از 25 میلیون فقره رسیده است.

    اما در سال 1395 تعداد خسارت های پرداختی با 10 میلیون فقره افزایش نسبت به سال قبل به بیش از 35 میلیون فقره رسیده است.

    براساس آمار اعلام شده از سوی بیمه مرکزی، بیمه ایران در سال گذشته با 80 هزار میلیارد ریال خسارت، بیشترین خسارت پرداختی را در بین شرکت های بیمه داشته است.

    بعد از این شرکت که بیش از 30 درصد از سهم بازار در صنعت بیمه را در اختیار دارد، شرکت های بیمه آسیا با کمتر از 20هزار میلیارد ریال، دانا با حدود 15 هزار میلیارد ریال و البرز با 14 هزار میلیارد ریال در رده های دوم تا چهارم قرار دارند.

    بعد از این شرکت ها، بیمه های پارسیان، کوثر، معلم، رازی و پاسارگاد قرار دارند. سایر شرکت های بیمه نیز حدود 25 هزار میلیارد ریال خسارت در سال 1395 پرداخت کرده اند.

    این آمارها به خوبی نشان می دهد که مدیریت ریسک در کشور باید در دستور کار قرار گرفته و شرکت های بیمه به جای تلاش برای فروش بیمه نامه، موضوع مدیریت ریسک و تلاش برای کاستن از تعداد خسارت های پرداختی را جدی بگیرند. 

    برچسب ها