عصر خودرو

گزارش روز (۲۰ آبان)؛

بازگشت رشد چشم نواز گروه قندی

عصر بازار- گروه قندی مجددا بر مدار صعود قرار گرفتند و اکثرا صف خرید شدند. نماد قپیرا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی با رشد حدود ۳۰ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت

بازگشت رشد چشم نواز گروه قندی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از سنا، رشد قطعه سازان تا جایی ادامه یافت که نمادهای خنصیر، خمحرکه، خزر، خمحور و خکار صف خرید و خچرخش با گره معاملاتی رشد حدود 15 درصدی را تجربه کرد اما با عرضه های مکرر به تعادل نرسید و در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد.

    کاهش فروش و افزایش چشمگیر هزینه های مالی و عملیاتی سبب تعدیل منفی سنگین 874 درصدی شرکت رینگ سازی مشهد شد که از شرایط سخت این صنعت و کمبود نقدینگی شدید خودروسازان به عنوان صنایع بالا دستی حکایت دارد. در گروه لیزینگی نماد ولصنم بواسطه شفاف سازی مثبت اعلامی(عدم تاثیر منفی از وام 16 درصدی دولت) برخلاف هم گروهی ها، متعادل و مثبت دنبال شد که در این بین خریدهای حقوقی مزید بر علت بود همچنین نماد ولیز در اواخر بازار صف خرید شد. در گروه حمل و نقل نماد حفارس بواسطه جذاب بودن قیمت ها برای فروشندگان، با صف فروش پر حجمی دنبال شد. قرعه نوسانگیرها این بار به نام نماد حپترو افتاد و با اقبال بالا، رشد قیمتی و صف خرید مواجه شد همچنین نماد خرینگ با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.

    گروه بیمه ای در اواخر بازار با افزایش تقاضا اکثرا مثبت شدند تا جایی که نمادهای البرز و پارسیان صف خرید را نیز تجربه کردند و نماد میهن پس از از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام با رشد حدود 15 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. گروه بانکی اکثرا شروعی کم و منفی داشتند که در این بین معاملات نماد وکار با داشتن صف فروش نمایان تر بود اما در اواخر بازار با افزایش تقاضا اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند. بانک اقتصاد نوین با تعدیل منفی 35 درصدی عمدتا به دلیل کاهش درآمدهای مشاع و افزایش هزینه های مالی و پوشش ضعیف 24 درصدی مواجه گردید.

    در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بکام، بکاب، بالبر، تایرا، تکنو، فاذر، فاما و رتکو مثبت و بقیه متعادل و منفی دنبال شدند.

    در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای فزرین و فسرب صف خرید و نماد ذوب آهن در یک قدمی صف فروش قرار داشت. شرکت ذوب آهن که ماه گذشته با تغییر سود 86 ریالی به زیان 742 ریالی هرسهم ، 180 درجه تغییر جهت داد و همه سهامداران و فعالان را متحیر کرد که با تغییر مدیرعامل مواجه گردید.

    گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند که در این بین خریدهای حقوقی در برخی نمادها همچون تاپیکو، پارسان، شاوان و شپدیس علاوه بر رشد قیمت های پایانی، رشد شاخص کل ر ا در پی داشت.

    گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند و سخزر، آ س پ، ثفارس و ثغرب از معدود نمادهای مثبت آنها بودند.

    در گروه کانی های غیر فلزی نمادهای کپشیر و کفپارس صف خرید و گروه قندی مجددا بر مدار صعود قرار گرفتند و اکثرا صف خرید شدند. نماد قپیرا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی با رشد حدود 30 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و نماد شلیا جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده صاحبان سهام، نماد نمیرو جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و نماد وگستر جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متوقف شدند.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای تاپیکو و پارسان با رشد 11.60 واحدی به ارتفاع 63,055 واحدی رسید که در این بین نمادهای اخابر و وبصادر بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

    با توجه به نحوه معاملات و عقب نشینی فروشندگان در اواخر بازار و افزایش تقاضا در برخی گروه ها همچون گروه بانکی و بیمه ای، احتمالا روز کاری آینده( شنبه ) در صورت عدم رخداد سیاسی و اقتصادی خاصی احتمالا بازار متعادل با گرایشی مثبت به لیدری گروه بانکی و بیمه ای مشاهده خواهیم کرد.

    پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها