عصر خودرو

در بازارهای جهانی رقم خورد؛

افزایش بهای طلای سیاه در آستانه تعطیلات کریسمس

عصر بازار- با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، بهای نفت افزایش یافت و بهای طلا با ثبات همراه بود.

افزایش بهای طلای سیاه در آستانه تعطیلات کریسمس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در آستانه آغاز تعطیلات کریسمس، بهای نفت با اندکی افزایش همراه بود. همچنین اظهارات وزرای انرژی روسیه و عربستان سعودی درباره توافق اوپک بر افزایش بهای طلای سیاه اثرگذار بود.

    بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 35 سنت افزایش به 65 دلار و 25 سنت در هر بشکه رسید؛ این بالاترین سطح از ژوئن 2015 است. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 11 سنت افزایش، 58 دلار و 47 سنت در هر بشکه معامله شد که این رقم هم بالاترین سطح از اواسط سال 2015 محسوب می شود.

    وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: این کشور برای جلوگیری از مازاد تولید، به صورت تدریجی از توافق اوپک خارج خواهد شد. این نگرانی در میان وزرای انرژی وجود دارد که زمانی که تصمیم به خروج از توافق را گرفتیم، با مازاد تولید مواجه نشویم.

    وزیر انرژی عربستان سعودی هم اعلام کرد: تصمیم گیری درباره ایجاد تغییرات در توافق اوپک اندکی زود است؛ زیرا این توافق تا پایان سال 2018 تمدید شده است.

    کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

    در آستانه تعطیلات کریسمس، بهای طلا هم به دنبال افزایش ارزش دلار، با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1267.8 دلار معامله شد. طلا در معاملات پیشین به بالاترین سطح از 6 دسامبر رسیده بود.

    برچسب ها