عصر خودرو

اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار شد

عصر بازار: دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به ریاست محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در مسکو برگزار شد.

اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در ابتدای این نشست ، روسای طرف ایران و روسی کمیسیون مشترک به تشریح دیدگاههای خود درخصوص توسعه روابط تجاری و اقتصادی فی مابین پرداختند.

    واعظی با اشاره به سند یادداشت تفاهم دوازدهمین کمیسیون مشترک آن را دارای محتوایی ارزشمند و نقشه راه همکاریهای یکسان آینده روابط اقتصادی دو کشور دانست.

    وی گفت یکی از مهمترین ویژگی های این نشست ، نقش پررنگ بخش خصوصی و اتاقهای بازرگانی دو کشور است.

    وی به برنامه تبادل هیاتها و نیز اسناد در دستور کار اشاره کرد و تحقق این سفرها و امضای اسناد را بویژه باتوجه به سفر رئیس جمهور روسیه به تهران حائز اهمیت دانست.

    واعظی اظهار داشت: روابط ایران و روسیه بایستی به گونه ای تنظیم گردد که تغییرات سیاسی و تغییر دولتها نتواند در روند مثبت روابط تاثیر گذارباشد. همچنین لازم است دغدغه سرمایه گذاران ایران و روس را با طراحی مکانیزم های مورد نظر کاهش داد.

    وزیر انرژی روسیه نیز با تقدیر از برگزاری شایسته نشست دوازدهمین کمیسیون مشترک ، حجم مبادلات تجاری دو کشور را نامتناسب با سطح عالی روابط سیاسی دانست و حجم اندک تبادل تجاری دو کشور را مصداق چنین برداشتی اعلام کرد و سطح هیات ایرانی را نیز بالا ارزیابی نمود.

    وی هدف از برگزاری کمیسیون را برداشتن موانع بر سر راه همکاریهای دو کشور دانست و از آماده شدن اسناد لازم ابراز رضایت نمود.

    نواک نیز ضرورت استفاه از ارزهای ملی دو کشور ، حمایت از تجارت و همکاری استانی را از دیگر گامهای موثر توسعه همکاری ها دانست.

    لازم بذکر است در نشست کمیسیون مشترک ، 6 کمیته ؛ کمیته انرژی ، کمیته حمل و نقل و ارتباطات ، کمیته کشاورزی ، کمیته سرمایه گذاری و کمیته توسعه همکاری های صنعتی و معدنی و کمیته سایر موارد تشکیل گردید که طی دو روز کار فشرده به بررسی و نهایی کردن حوزه های همکاری دو کشور پرداخته و سند نهایی نیز توسط وزرای مسئول در روز آخر به امضاء رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها