عصر خودرو

چشم انداز بازار سرمایه روشن است

پیش بینی بازگشت رونق به بورس تهران

عصر بازار-بورس تهران با وجود نوسانهای اخیر چشم انداز مثبتی دارد و آرامش می تواند به بازار بازگشته و معامله ها رونق بگیرد.

پیش بینی بازگشت رونق به بورس تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از شانا، حسن کریمی کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بورس به روزهای خوش خود باز خواهد گشت و امروز باید گفت که بورس تهران که به دلیل برخی  چالشها در ماه های اخیر با فراز و فرود همراه بوده است می تواند با حمایت دولت و نیز تدبیر مدیران بازار سرمایه شاهد رونق دوباره باشد.

    کارشناس بورس تصریح کرد: چشم انداز بازار با توجه به روند مثبت گفتگوهای هسته ای و نیز به وجود آمدن آرامش در بازار سرمایه مثبت است و در روزهای آتی رونق در انتظار بورس تهران خواهد بود.

    وی افزود: خوشبختانه زیر ساختهای مناسبی در بورس اوراق بهادار وجود دارد و با فراهم شدن شرایط مورد نیاز بازار، می توان دوباره اعتماد را به سهامداران بازگرداند.

    کریمی با بیان این که نباید سهامداران تصمیمات هیجانی و غیرمنطقی در بازار بگیرند، گفت: در آینده نزدیک رشد معامله ها دوباره رقم خواهد خورد و بازار سرمایه  کشورمان می تواند همچنان در مسیر توسعه اقتصادی کشور مشارکت داشته باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که بازار پول و سرمایه مکمل یکدیگر عمل می‌کنند، گفت: تقویت بازار سرمایه در نهایت به نفع بازار پول خواهد بود و در این مسیر همکاری نظام بانکی کشور می تواند راهگشا باشد.

    وی ادامه داد: استفاده از ابزارهای جدید مالی که در لایحه سیاستهای اقتصادی خروج غیرتورمی از رکود دارد پیش بینی شده است سبب تحرک و پویائی بیشتر بازار سرمایه می شود و می توان از ظرفیتهای موجود در این لایحه به بهترین شکل بهره برد.

    کریمی با تاکید به این نکته که تعادل به بازار سرمایه باز می گردد، اظهار کرد: باید نگاه سهامداران به صنایع و شرکتها بلند مدت باشد و سرمایه گذاران حقیقی باید با دید میان مدت و بلند مدت وارد بازار شوند که دچار ضرر و زیان نشوند.

    کارشناس بازار سرمایه افزود: سرمایه گذاران با آرامش به فعالیت خود ادامه می دهند و اگر چالشی وجود داشته باشد با درایتی که دارند از رفتارهای هیجانی بازار ناامید نخواهند شد.

    وی با بیان این که روند آینده بازار سرمایه مطلوب و این نوسانهای کوتاه مدت نیز بارها تکرار شده است، افزود: سرمایه گذاران به نوسانهای کوتاه مدت نگاه نمی کنند و روند بازار سرمایه در ١٥ سال گذشته نشان می دهد که بورس تهران همچنان جذاب است.

    کریمی ادامه داد: توصیه ما به سرمایه گذاران این است که به بازار سرمایه نگاه بلندمدت داشته باشند و فضای بلندمدت تحت تاثیر جو روانی نیست ضمن آنکه چشم انداز بازار بسیار مثبت است.

    برچسب ها