عصر خودرو

ایجاد زیرساخت بکارگیری صندوق‌های مکانیزه فروش

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رشد نرخ مالیاتی نمی‌تواند نسخه مناسبی برای درمان بیماری‌های اقتصاد کشور تلقی شود.

ایجاد زیرساخت بکارگیری صندوق‌های مکانیزه فروش
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، شهاب نادری درباره درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 97 گفت: بعد از پایان بررسی های کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) مقرر شد این لایحه در صحن علنی مجلس بزودی بررسی شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی اگر به قانون نیز تبدیل شود نیازمند زیرساخت های برای اجرایی شدن است چرا که بکارگیری صندوق مکانیزه فروش نیاز به فراهم بودن زیرساخت و آموزش دارد.

    رشد نرخ مالیاتی نسخه مناسبی برای درمان بیماری های اقتصاد نیست

    نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در بودجه سال 97 در صورتی قابل قبول است که تدابیری اتخاذ شده باشد تا درآمدها از طریق فشار مالیاتی حاصل نشود چرا که بخش تولید در شرایط رکودی نمی تواند مالیات مضاعف نیز پرداخت کند.

    نادری در ادامه گفتگوی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع عدالت مالیاتی در کشور افزود:رشد نرخ مالیاتی نمی تواند نسخه مناسبی برای درمان بیماری های اقتصاد کشور تلقی شود اما  کنترل فرارهای مالیاتی، اقدام مناسب و منطقی در راستای رشد ردآمدهای کشور است.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس پایان یافته است، افزود: سازمان مالیاتی باید بسترهای مناسب برای تحقق عدالت مالیاتی ایجاد کند همچنین این سازمان در زمینه فرهنگ سازی نیز توجهات لازم را داشته باشد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس مجلس مبنی بر حمایت از صادرات افزود: برای رشد صادرات باید از تولیدکنندگانی که محصولاتی تولید می کنند که در بازارهای جهانی مشتری دارد، حمایت شود و در این راستا می توان تخفیفات مالیاتی ارائه کرد.

    برچسب ها