عصر خودرو

عقب‌نشینی نفت جهانی در واکنش به افزایش تولید آمریکا

عصر بازار- قیمت‌های نفت روز پنج‌شنبه تحت تاثیر تولید رو به رشد آمریکا که به سرعت به مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز نزدیک می‌شود و کاهش ذخایر این کشور را تحت شعاع قرار داده است، کاهش یافت.

عقب‌نشینی نفت جهانی در واکنش به افزایش تولید آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 7 سنت کاهش نسبت به بهای نهایی معاملات روز گذشته، به 58.02 دلار در هر بشکه رسید.

    نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، با 11 سنت کاهش، به 64.45 دلار در هر بشکه رسید.

    هر دو قیمت پایه در معاملات روز چهارشنبه تحت تأثیر آمار رسمی که نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 15 دسامبر، 6.5 میلیون بشکه کاهش یافته و به 436 میلیون بشکه رسیده است، حدود یک درصد افزایش یافته بودند.

    عاملی که در معاملات روز پنج شنبه بر قیمت‌ها تاثیر گذاشت، رشد تولید نفت خام آمریکا و همچنین افزایش ذخایر بنزین بود که به کندی رشد تقاضا اشاره داشت.

    وزیر انرژی عربستان سعودی که بزرگترین صادر کننده نفت جهان است، اعلام کرد مدت بیشتری طول خواهد کشید تا اشباع عرضه جهانی که به دلیل تولید چشمگیر جهانی در سال‌های منتهی به سال 2015 ایجاد شده است، مهار شود. خالد الفالح به رویترز گفت: ما انتظار داریم که در چند ماه نخست سال 2017 وضعیت ثابت مانده یا میزان ذخایر به دلیل شرایط فصلی در بازار نفت، اندکی افزایش پیدا کند.

    تولید نفت آمریکا در حال نزدیک شدن به مرز 10 میلیون بشکه در روز است و بیم آن می‌رود که تلاش‌های اوپک و متحدانش برای محدود کردن عرضه به بازار از طریق کاهش تولید تا پایان سال میلادی آینده، را تضعیف کند.

    تولید نفت آمریکا هفته گذشته به 9.79 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از اوایل دهه 1970 بود. به این ترتیب تولید آمریکا در حال نزدیک شدن به سطح تولید عربستان سعودی و روسیه است که به ترتیب حدود 10 میلیون و 11 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کنند.

    معامله‌گران نفت در هفته جاری همچنین با علاقه به تصویب لایحه مالیاتی آمریکا چشم دوخته بودند که بر قیمت‌های نفت در بلند مدت تاثیر منفی می‌گذارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو