عصر خودرو

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه:

عوارض خروج از کشور متناسب با تنوع و تعدد مسافرت متفاوت است

عصر بازار- مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عوارض خروج از کشور در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷ متناسب با تنوع و تعدد مسافرت متفاوت بوده و همچنین برای انواع سفرهای عبادی، فرهنگی، درمانی و سیاحتی عوارض مختلفی تعریف شده است.

عوارض خروج از کشور متناسب با تنوع و تعدد مسافرت متفاوت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «ابوذر ندیمی» در رابطه با افزایش عوارض خروج از کشور در لایجه بودجه 97 گفت: سه رویکرد در عوارض خروج از کشور وجود دارد، نخست اینکه عوارض سفرهای فرهنگی، زیارتی و سیاحتی با هم متفاوت است و عزم دولت و مجلس شورای اسلامی این است که فاصله بین امور زیارتی و سیاحتی داشته باشیم.
    وی اظهارداشت: البته امور سیاحتی نیز خود به دو نوع امور درمان، مسافرت های شغلی اجباری و یا سفر به منظور گردش و تفریح است.
    مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: گاهی شاهد هستیم که افراد سفرهایی به منظور خرید و بازدید از ده ها مرکز خرید انجام می دهند که ما برای این مورد پیشنهاد می دهیم در مناطق آزاد مراکز خریدی دایر کنیم و هزینه هواپیما، هتل، مترجم و غیره را برطرف کنیم.
    وی اضافه کرد: اما اگر افراد می خواهند هزینه هایی از این دست داشته باشند باید بخشی از آن کنترل شود البته این نیز پیشنهاد است و اگر مجلس و هم اندیشی دولت تفاهم دیگری داشته باشند این میزان تغییر می کند.
    ندیمی با بیان اینکه عوارض خروج از کشور شامل 80 میلیون جمعیت کشور نیست، گفت: درآمد حاصل از این موضوع در بودجه دولت چندان قابل توجه نیست اما با این حال باید عوارضی برای خروج از کشور در نظر گرفته شود.
    وی تاکید کرد: مسائل مربوط به حوزه ورود و خروج مساله اصلی لایحه بودجه 97 نیست و بودجه 346 هزار میلیارد تومانی با چند هزار میلیارد تومان بالا و پایین نمی رود و دولت تلاش می کند بین ضرورت های سفر تفاوت قائل شود.لایحه بودجه پیشنهادی 1397 کل کشور 19 آذر ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد؛ در این لایحه دولت پیشنهاد کرده است که عوارض خروج مسافر از کشور به حدود سه برابر میزان 750 هزار ریالی فعلی افزایش یابد.
    در این لایحه درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور برای هر نفر 2 میلیون و 200 هزار ریال و عوارض خروج زائرین حج تمتع، عمره و عتبات عالیات نصف این رقم یعنی یک میلیون و یکصد هزار ریال پیش بینی شده است.
    این رقم برای سفر دوم به میزان 50 درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان 100 درصد افزایش در نظر گرفته است که مبلغ 400 هزار ریال از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص می یابد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو