عصر خودرو

در سه ماه سوم سال ۲۰۱۷؛

رشد دستمزدها در اروپا کند شد

عصر بازار- رشد دستمزدها در اروپا در سه ماه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماه دوم با کاهش روبرو شد؛ نرخ تورم پایین در منطقه یورو علت اصلی آن است.

رشد دستمزدها در اروپا کند شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، رشد دستمزدها در منطقه یورو در سه ماه سوم سال جاری میلادی از بیشترین سطح خود در 2 سال اخیر که در سه ماه دوم امسال رقم خورده بود فاصله گرفت و با روند کندی پیش رفت.

    در همین حال هر ساعت دستمزد کارگر در اروپا در سه ماه سوم امسال 1.6 درصد افزایش پیدا کردکه این رقم برای سه ماه دوم امسال 1.8 درصد بود و بیشترین سیر صعودی دستمزد ساعتی از سه ماه نخست سال 2016 میلادی به بعد محسوب می شود.

    بطور کلی حقوق ها در سه ماه سوم امسال 1.6 درصد و این رقم برای سه ماه دوم 2.1 درصد گزارش شده که بیشترین روند افزایش حقوق از سه ماه نخست سال 2015 میلادی به بعد است.

    در حال حاضر ضعف تورم قیمت مصرف کننده بعنوان مشکل اصلی بانک مرکزی اروپا است که برای 4 سال متوالی علیرغم اعمال بسته محرک اقتصادی بی سابقه همچنان کمتر از هدف از پیش تعیین شده تقریبا 2 درصد است و پیش بینی می شود که تا پایان سال 2020 میلادی به رقم هدف گذاری شده، نرسد.

    در ماه گذشته میلادی نرخ تورم اروپا 1.5 درصد بود. البته بانک مرکزی اروپا پیش بینی خود از نرخ تورم را در سال آینده میلادی به 1.4 درصد و این رقم را برای سال 2020 میلادی به 1.7 درصد افزایش داد.

    با وجود اینکه بانک مرکزی اروپا نرخ تورم این منطقه را در پیش بینی های خود افزایش داده است؛ اما همچنان نرخ بهره را در پایین ترین سطح خود نگه داشته و به دنبال سیاست تزریق پول به اقتصاد منطقه یورو است.

    بانک مرکزی اروپا روند رشد دستمزدها را به دقت تحت نظر قرار داده و امیدوار است که رشد قوی اقتصادی و اشتغالزایی سریع در نهایت منجر به افزایش دستمزدها و نرخ تورم در منطقه یورو شود.

    از سال 2013 میلادی در منطقه یورو تقریبا 7 میلیون فرصت شغلی ایجاد شده؛ اما رشد دستمزدها محدود است و این در قالب یک معمای حل نشده برای سیاست گذاران این منطقه باقی مانده است.

    گفته می شود جهانی شدن، باعث شده تا با بین المللی شدن عرضه، تقاضا و بازار کار، بانک های مرکزی قادر به کنترل نرخ تورم نباشند.

    برچسب ها