عصر خودرو

نسبت به رکورد سه روز قبل؛

قیمت بیت‌کوین ۲۰ درصد سقوط کرد

عصر بازار- قیمت بیت‌کوین دربورس ارز دیجیتال، بیتس‌مپ، بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت و به کمترین میزان یک هفته‌ای ۱۵۸۰۰ دلار رسید و نسبت به رکوردی که ۳ روز پیش ثبت کرده بود ۲۰ درصد سقوط کرد.

قیمت بیت‌کوین ۲۰ درصد سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، روز چهارشنبه قیمت بیت‌کوین دربورس ارز دیجیتال، بیتس‌مپ، بیش از 10 درصد کاهش یافت و به کمترین میزان یک هفته‌ای 15800 دلار رسید. به این ترتیب بیت‌کوین تقریبا یک پنجم از ارزش خود را نسبت به رکوردی که 3 روز پیش ثبت کرده بود از دست داد.

    در روز یکشنبه، یک هفته پس از آغاز فروش سهام بیت‌کوین در بورس سیبوئه، سهام آن در غول صنعت سهام، سی‌ام‌ای هم ارائه شد، و قیمت این ارز دیجیتال به رکورد 19.666 دلار رسید. از این لحظه به بعد، قیمت‌ها در سراشیبی قرار گرفته است.

    ماکوتو ساکوما، محقق موسسه تحقیقاتی ان‌ال‌آی در توکیو گفت: لیست شدن دو نوع سهام بیت‌کوین در بورس‌های معتبر تجارت آن را برای نهادها و موسسات ساده‌تر کرده است. همچنین ای سهام جدید امکان این را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است که اوراق کوتاه مدت بیت‌کوین را خریداری کنند و از مزیت‌های بازی با پول خود در کوتاه‌مدت بهره‌مند شوند. چنین امکانی بدون سهام سیال وجود نداشت.

    رشد فضایی 19 برابری بیت‌کوین از ابتدای امسال تا کنون باعث شده است برخی سیاست‌گذاران مالی در مورد آن هشدار دهند و سرمایه‌گذاران را به احتیاط توصیه کنند.

    بانک مرکزی سنگاپور روز سه‌شنبه در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داد و اعلام کرد افزایش قیمت‌های اخیر بیشتر بر اساس فرضیات ذهنی افراد بوده و ریسک افت شدید قیمت‌ها بسیار بالاست.

    سرویس نظارت مالی کره‌جنوبی هم روز سه‌شنبه اعلام کرد بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را به هیچ‌وجه ارز به حساب نمی‌آورد.

    وزیر مالی ژاپن تارو آسو هم روز سه‌شنبه اعلام کرد که بیت‌کوین به عنوان یک ارز قابل اعتماد به اثبات نرسیده است.

    هرچند برای سرمایه‌گذاران خرد ژاپنی که تخمین زده می‌شود 30 تا 50 درصد تجارت جهانی بیت‌کوین را در اختیار داشته باشند، بزرگترین هشدار از سوی تاجر بزرگ ژاپن، گورو سیس، منتشر شد.

    این تاجر ژاپنی که گفته می‌شد 21 میلیارد ین (138.81 میلیون پوند) ارز دیجیتل در اختیار دارد، در توییتی اعلام کرده است که ظرف 24 ساعت گذشته تمام ارز دیجیتال خود را فروخته است.

    ماکوتو ساکوما، محقق موسسه تحقیقاتی ان‌ال‌آی، گفت: با در نظر گرفتن این که او دنبال کنندگان زیادی در توییتر دارد، توییت او می‌تواند بر تاجران ژاپنی تاثیر بگذارد و در نهایت باعث حرکت بازار شود.

    برچسب ها