عصر خودرو

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا باز هم جهش زد

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی باز هم بر روی نوار افزایشی خود حرکت کرد و شاخص دلار هم در برابر ارزهای اصلی جهان تقویت شد.

شاخص بورس آسیا باز هم جهش زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به روند نزولی بورس وال استریت اعتنایی نکرد و به سیر صعودی خود ادامه داد؛ این در حالی است که معطلی زیاد تصویب لایحه اصلاح مالیاتی آمریکا و بیشتر شدن نگرانی مردم در مورد آن منجر به عملکرد ضعیف بورس آمریکا در 24 ساعت گذشته شده است.

    به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، تصویب این بودجه به بیشتر به نفع ثروتمندان آمریکایی است. همچنین در آمریکا شاخص داو جونز، اس اند پی 500 و نزدک هر کدام به ترتیب 0.15 درصد، 0.32 درصد و 0.44 درصد کاهش پیدا کرند؛ اما ارزش اوراق بهادر 10 ساله آمریکا با رشد 2.450 درصدی به بالاترین سطح خود در تقریبا بیش از یک ماه اخیر رسید.

    در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن برای سومین روز متوالی به سیر افزایشی خود ادامه داد و یک دهم درصد رشد داشت؛ ضمن اینکه بورس نیکی ژاپن هم کمی بالا آمد.

    در بازار جهانی ارز، هر دلار به 113.02 ین رسید که حاکی از رشد یک دهم درصدی دلار در برابر پول ژاپن دارد؛ اما یورو با روندی یکنواخت به 1.1842 دلار رسید. البته یورو در روز گذشته به دلیل اعلام تغییر موضع از خرید اوراق به دیگر ابزارهای مالی مانند افزایش نرخ بهره از سوی روسای بانک های مرکزی استونی، اسلواکی و آلمان 5 دهم درصد رشد داشت.

    ارزش دلار در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان با کمی افزایش به 93.458 واحد رسید؛ ضمن اینکه بیت کوین با 3.8 درصد کاهش در صرافی بیت استامپ به 17 هزار و 25 دلار رسید که تقریبا یک پنجم ارزش خود را در مقایسه با 3 روز گذشته از دست داده است.

    برچسب ها