عصر خودرو

آژانس امنیت و اینترنت کره جنوبی :

صرافی های کره جنوبی قلمرو هکرهای کره شمالی است

عصر بازار- آژانس امنیت و اینترنت کره جنوبی اعلام کرد: از ماه می سال جاری میلادی حداقل ۳ صرافی ارز رمزنگار این کشور توسط هکرهای کره شمالی مورد دستبرد قرار گرفته است.

صرافی های کره جنوبی قلمرو هکرهای کره شمالی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، صرافی ارز رمزنگار «یو بیت» در کره جنوبی بعداز اینکه برای دومین بار در سال جاری میلادی هک شد، اعلام کرد که در حال تعطیل کردن و اعلام ورشکستگی است.

    این صرافی بزرگ کره ای در دومین حمله سایبری 17 درصد از دارایی های خود را از دست داد. «یو بیت» اعلام کرد: از اینکه مجبور به تعطیل کردن صرافی شده بسیار متاسف است و در حدود 75 درصد از ارزش ارزهای رمزنگار مشتریانی که در این صرافی حساب داشته اند را بر می گرداند.  

    این صرافی در مورد میزان دقیق ارزش ارزهای رمزنگار خود در زمان حمله سایبری رقم خاصی را اعلام نکرده است؛ اما کارمندان «یو بیت» گفتند: به علت اینکه بیشتر ارزهای رمزنگار در کیف سرد (بدون اتصال به شبکه اینترنت) نگهداری شده بودند، هکرها برای سرقت تمامی ارزهای دیجتیال برنامه ریزی نکرده بودند.

    در همین حال آژانس امنیت و اینترنت کره جنوبی اعلام کرد، در حال انجام تحقیقات در مورد این حمله سایبری است و این نهاد امنیتی کره ای، اولین حمله سایبری به صرافی «یو بیت» که در ماه آوریل اتفاق افتاد و منجر به سرقت 4 هزار بیت کوین شد را کار کره شمالی اعلام کرد.

    آژانس امنیت و اینترنت کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی برای مصون ماندن از تحریم ها و انجام سرمایه گذاری اقدام به حمله سایبری از صرافی های ارز رمزنگار کره جنوبی می کند و از ماه می سال جاری میلادی به بعد، حداقل 3 صرافی در این کشور توسط کره شمالی هک شده است.  

    همچنین موسسه امنیت مالی کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی نقش بسزایی در ساخت باج افزار WannaCry که 150 کشور جهان را اخیرا درگیر خود کرده، داشته است. 

    برچسب ها