عصر خودرو

آزادسازی محدوده‌های معدنی در استان زنجان

عصر بازار: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از آزادسازی محدوده‌های معدنی در استان زنجان خبر داد.

آزادسازی محدوده‌های معدنی در استان زنجان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ناصر فغفوری اظهار کرد: در راستای تسهیل فرآیند امور و با توجه به تعدد محدوده‌های بلوکه شده در کشور(شامل درخواست‌های صدور پروانه اکتشاف ابطالی، پروانه‌های اکتشاف ابطال شده و مابقی محدوده‌های گواهی کشف) و بروز مشکلات عدیده در واگذاری آن‌ها از طریق فرآیند مزایده عمومی و یا ثبت درخواست‌های جدید و نظر به راه‌اندازی سامانه کاداستر، محدوده‌های یادشده از اول دی آزاد اعلام می‌شود.

    وی با اشاره به این‌که همه محدوده‌های درخواست صدور پروانه اکتشاف که به هر دلیل ابطال و بلوکه شده‌اند با اطلاع‌رسانی کامل به شیوه فوق، آزاد و از کاداستر حذف می‌شوند، افزود: ضمناً با توجه به ابلاغ تفاهم‌نامه فی‌مابین معاونت امور معادن و صنایع معدنی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، صرفاً بخش‌هایی از محدوده‌هایی که به موجب بخشنامه یاد شده مورد مخالفت دستگاه مذکور قرار می‌گیرند، بلوکه شده و از واگذاری آن‌ها خودداری خواهد شد.

    این مسئول با بیان این‌که همه محدوده‌های بلامعارض ابطالی و پروانه‌های اکتشاف ابطالی که حداقل یکبار به مزایده رفته و متقاضی نداشته‌اند، پس از اطلاع‌رسانی آزاد و از کاداستر حذف می‌شوند، خاطرنشان ‌کرد: بدیهی است به استناد ماده (26) آئین‌نامه اجرایی قانون معادن، برگزاری یک بار مزایده برای محدوده‌های یاد شده الزامی بوده و ضروری است پس از برگزاری مزایده و در صورت عدم وجود متقاضی، به شیوه مذکور از کاداستر حذف شوند.

    وی افزود: در صورت کاهش مساحت محدوده‌های پروانه اکتشاف بنا به تقاضای دارنده آن در هر مرحله، بخش کسر شده نیز آزاد می‌شود. هم‌چنین بخش‌های باقی‌مانده از پروانه‌های اکتشافی که تا زمان صدور این بخشنامه منجر به صدور گواهی کشف یا مجوز برداشت به استناد تبصره (1) ماده (28) آیین‌نامه اجرایی قانون معادن شده‌اند، به شیوه مذکور از کاداستر حذف می‌شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها