عصر خودرو

مهرعلیزاده خبر داد

ایجاد منطقه آزاد مالی در کیش

عصر بازار: عضو هیات مدیره منطقه آزاد کیش از ایجاد منطقه آزاد مالی در این جزیره خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع از دولت رسیده و به زودی اجرا خواهد شد.

ایجاد منطقه آزاد مالی در کیش
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه تاثیر برجام بر اقتصاد کشور کوتاه مدت نخواهد بود، اظهار کرد: نباید امیدی ایجاد کنیم و این امید را داشته باشیم چرا که مسائل اقتصادی اصولا در درازمدت جواب خواهد داد.

    وی افزود: مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم حاصل بی‌توجهی‌هایی است که از 10 سال پیش آغاز شده؛ آن زمان که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان مغز متفکر اقتصادی کشور بسته شد و تحریم‌ها کاغذ پاره خوانده شد شرایط امروز قابل پیش‌بینی بود.

    این کارشناس اقتصادی با اشاره به برخی انتقادات درباره مذاکرات اظهار کرد: اکنون که دو سال روی برجام کار شد مشاهده می‌کنید که در مجلس چه صحبت‌هایی می‌کنند و از یک نامه مقام معظم رهبری چه سوء استفاده‌هایی که نمی‌شود. وی ادامه داد: با اجرای برجام راه‌های تازه‌ای باز می‌شود برای اینکه بتوانیم به شکل طبیعی مواد اولیه و ماشین‌آلات خود را وارد کرده و با دنیا ارتباط برقرار کنیم.

    مهرعلیزاده با بیان اینکه اگر می‌خواهیم تا پایان برنامه ششم به رشد اقتصادی هشت درصدی برسیم نیازمند 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم، گفت: پیش‌بینی‌ها به این گونه است که 750 میلیارد دلار از طریق سرمایه‌گذاری داخلی و 250 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی باشد.

    وی افزود: این در حالی است که میزان فعلی سرمایه‌گذاری خارجی ما به 10 میلیارد دلار هم نمی رسد بنابراین ایجاد سالانه 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور کار بسیار دشواری خواهد بود.

    این عضو هیات مدیره منطقه آزاد کیش با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی منظم و مرتب و در عین حال مزاحمت‌های کمتر کار کنیم، اظهار کرد: اگر بتوانیم جا بیندازیم که نظر نظام تاکید روی اقتصاد مقاومتی است می‌توانیم در زمینه توسعه صادرات پیشروی کنیم.

    وی همچنین درباره سرمایه‌گذارهای خارجی در مناطق آزاد با توجه به حضور هیات‌های خارجی در ایران، گفت: برنامه‌ریزی برای این کار انجام شده و در منطقه آزاد کیش کارهایی تاکنون انجام شده اما نه تا آن حد که مطلوب ماست.

    مهرعلیزاده ادامه داد: چرا که هنوز برجام به طورکامل اجرا نشده اما در کیش نمایشگاه بزرگی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه با محوریت بانک، بیمه و بورس در حال برگزاری است و همایش بزرگ دیگری نیز با عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پساتحریم به ویژه کیش در زمینه‌های مالی و بازرگانی داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

    وی همچنین از ایجاد یک منطقه آزاد مالی در کیش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دولت مصوبه ایجاد این منطقه را داده که می‌تواند با روش‌های بسیار نوین و با اتکا به ابزارهای مالی که امروزه تحت عنوان مهندسی مالی در دنیا رواج پیدا کرده است به جذب سرمایه‌گذاری خارجی بپردازد.

    به گفته مهرعلیزاده، ایجاد این منطقه جذب سرمایه‌گذار خارجی را تسهیل کرده و برخی مشکلات مربوط به مسائل بانکی، مالی، تضامینی و سرمایه‌گذاری را رفع خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها