عصر خودرو

نگاهی به بازارهای جهانی؛

بازارهای قراضه در چه حالند؟

عصر بازار- هفته گذشته فعالیت بازار واردات قراضه در ترکیه کمتر شد ولی قیمت ها تغییر خاصی نداشتند.

بازارهای قراضه در چه حالند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در سایر بازارها کمبود عرضه و تقاضای بالا قیمت ها را بالا برد. کره جنوبی قیمت درخواستی برای خرید از ژاپن را تا 5 دلار بالا برد و توکیو استیل ژاپن هم قیمت خرید از بازار داخلی قراضه را 5 دلار افزایش داد.

    در ترکیه قراضه سنگین خلوص 20-80حدود 352 دلار هر تن سی اف آر ماند. قراضه خرد شده نیز 356 دلار هر تن سی اف آر بود. در ژاپن قیمت قراضه سنگین کلاس دو 327 دلار هر تن شد. در کره هیوندایی استیل قیمت درخواستی خرید قراضه از ژاپن را به 320تا 324 دلار هر تن فوب افزایش داد.

    قراضه خرد شده وارداتی در هند نیز 5 دلار رشد داشت و 355 تا 360دلار هر تن سی اف آر شد.

    واردات قراضه به امریکا در اوج

    در ده ماه نخست سال 2017 امریکا 3.98 میلیون تن قراضه وارد کرده است که بالاترین رکورد واردات ده ماهه قراضه به این کشور است.

    عرضه کننده های اصلی قراضه به امریکا کشورهای کانادا، مکزیک، هلند، سوئد و ژاپن می باشند. در این مدت واردات از ژاپن تقریبا دو برابر شده است.در این ده ماه امریکا 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل قراضه بیشتری وارد کرده است.

    رشد واردات قراضه به کره جنوبی

    کره جنوبی دومین وارد کننده بزرگ قراضه دنیا پس از ترکیه، در ماه نوامبر رشد جزیی در واردات این ماده اولیه داشته است.

    در ماه فوق کره 510 هزار تن قراضه وارد کرد که 4 درصد رشد ماهانه داشته است. میزان واردات نسبت به نوامبر 2016 حدود 13 درصد بالا رفت.  در کل سال گذشته نیز این کشور 5.64 میلیون تن قراضه وارد نمود.

    در 11 ماهه گذشته از سال جاری میلادی نیز این کشور رشد 3 درصدی واردات قراضه را شاهد بوده است

    برچسب ها