عصر خودرو

ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری بازارهای استراتژیک

عصر بازار- رییس شورای رقابت با اشاره به ورود این شورا به بازارهای استراتژیک مانند آلومینیوم، اعلام کرد: این شورا طبق قانون در برابر همه فشارها و حاشیه‌سازی‌ها مقاومت می‌کند.

ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری بازارهای استراتژیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا, رضا شیوا درباره برنامه این شورا در قیمت گذاری خودروهای وارداتی اظهارداشت: فعلا دولت برنامه های دیگری برای قیمت گذاری خودروهای وارداتی دارد و به همین دلیل شورای رقابت در این زمینه برنامه ای ندارد چون در حال حاضر ثبت سفارش خودروهای وارداتی متوقف شده و برای بازار داخل نیز برنامه های فعلی دنبال می شود.

    رییس شورای رقابت درباره برنامه های مهم این نهاد تا پایان سال 96 گفت: این شورا برای بازارهای استراتژیک و حساسی مانند آلومینیوم، پتروشیمی، فولاد و مس برنامه های گسترده ای دارد و با رصد دایمی، فعالیت های این بازارها را از نظر تولید و قیمت گذاری زیر نظر دارد.

    مقابله با فشارها و حاشیه‌های بیرونی

    رییس شورای رقابت درباره حاشیه سازی و فشارهای بیرونی که معمولا بر علیه شورای رقابت در زمینه شفاف سازی قیمت ها وجود دارد نیز افزود:‌ در حال حاضر هیچ حاشیه ای وجود ندارد چرا که بر اساس قوانین و مقررات معمولا اینگونه اختلال و سنگ اندازی ها نمی تواند در کارکرد این شورا تاثیر منفی بگذارند، اما به هر حال رانت خوارها و ویژه خوارها ممکن است در برخی زمان ها مقاومت هایی در راستای فعالیت های این نهاد انجام دهند، اما در نهایت همه اینگونه فشارها بر اساس قوانین و مقرارات فعلی بی اثر خواهد شد.

    شیوا درباره دایره فعالیت های شورای رقابت در ادامه عنوان کرد: در شرایط فعلی به خاطر اینکه فعالیت های سخت و پیچیده را اکثر وزراتخانه ها و سازمان های بزرگ رها کرده اند، این شورا وظایف وزارت خانه هایی مانند نفت و صنعت را در زمینه قیمت گذاری پتروشیمی و غیره نیز انجام می دهد.

    برچسب ها