عصر خودرو

قیمت هر اونس طلا سال آینده به ۱۳۲۵ دلار می رسد

عصر بازار- یک بانک آلمانی پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا سال آینده به ۱۳۲۵ دلار می رسد.

قیمت هر اونس طلا سال آینده به ۱۳۲۵ دلار می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اکثر تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که سیاست های پولی فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان عامل اصلی تعیین کننده قیمت طلا در سال آینده خواهد بود.

    بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو بتواند با سرعت مورد انتظار سرمایه گذاران، نرخ بهره را افزایش دهد. از سوی دیگر سیاست های سختگیرانه پولی سایر بانک های مرکزی جهان نیز مانع از افزایش چشمگیر ارزش دلار خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

    تحلیلگران اقتصادی همچنین نسبت به افت احتمالی شاخص سهام در بازارهای بین المللی در سال 2018 میلادی هشدار می دهند، عاملی که می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.

    قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی با رشد 9 درصدی روبرو شده ولی نسبت به اوج قیمت های اوایل سپتامبر بیش از 70 دلار کاهش داشته است.

    فیل فیلین تحلیلگر ارشد موسسه پرایس فیوچرز در این باره گفت: ما یک سال واقعا خوب را برای طلا پیش بینی می کنیم.

    بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس گفت: بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا به نفع قیمت طلا خواهد بود. پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا در نهایت موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا می شود.

    موسسه تی دی اس پیش بینی کرده است که ارزش دلار آمریکا در سال 2018 میلادی کاهش خواهد یافت و این مساله به نفع قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد بود.این موسسه پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال آینده به 1313 دلار خواهد رسید.

    کامرز بانک آلمان نیز پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا سال آینده به 1325 دلار می رسد. بانک آمریکایی مریل لینچ هم اعلام کرده است که قیمت طلا طی سال آینده به طور متوسط به 1326 دلار خواهد رسید.

    فلین بر این باور است که قیمت طلا طی سال آینده احتمالا تا 1400 یا حتی 1500 دلار نیز افزایش خواهد یافت. افزایش احتمالی نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده نیز می تواند عامل مثبتی برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا باشد.

    این در حالی است که برخی موسسات مالی و بانک های بین المللی نیز معتقدند که قیمت طلا طی سال آینده تحت تاثیرسیاست های سختگیرانه پولی بانک های مرکزی و تقویت ارزش دلار با کاهش روبرو می شود. بانک سوسایت جنرال فرانسه پیش بینی کرده است که میانگین قیمت طلا سال آینده به 1175 دلار خواهد رسید.

    موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا سه ماه پایانی سال آینده به 1200 دلار می رسد.

    برچسب ها