عصر خودرو

رکود مسکن با صنعت فولاد کشور چه کرده؟

عصر بازار: بهادر احرامیان، مدیرعامل فولاد یزدگفت: در کشور ما ۷۰ درصد مصرف فولاد در مقاطع عریض و طویل هستند که بیشتر محصولات فولادی صرف پروژه های ساختمانی می‌شود. طبیعتاً وقتی تقاضای ساخت و ساز پایین بیاید در بخش محصولات فولادی هم اثر بسیاری می‌گذارد.

رکود مسکن با صنعت فولاد کشور چه کرده؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، وی ادامه داد: در حال حاضر تولید فولاد داخلی کاهش حدود هشت درصدی را نشان می‌دهد.یکی از مشکلات عمده این است که مقداری اضافه ظرفیت داریم، رکود جهانی در این امر واقعاً موثر است. اگر بخواهیم به درستی این قضیه را نگاه کنیم وضعیت فولاد و رکود در صنعت فولاد داخلی امروز صنعت ناشی از عوامل داخلی نیست، بلکه صنعت جهانی فولاد هم همین شرایط را تجربه می‌کند و اضافه شدن این دو پارامتر در کنار یکدیگر فضا را بسیار مشکل کرده است برای صنعت داخلی فولاد کشور.

    احرامیان در خصوص ورود محصولات چینی‌ها به بازار فولاد گفت: دولت می‌تواند با ایجاد عوارض وارداتی جلوی محصولات چینی را بگیرد. نکته مهم این است که هیچ کدام یک از فولادسازان مخالف رقابت سالم نیستند و همه معتقد هستند باید بتوانیم در بازار رقابت بکنیم. مشکلاتی که ما با محصولات چینی داریم این است که کشور چین دام کننده فولاد است محصولات فولادی خود را به زیر قیمت تمام شده می‌فروشند به همین دلیل است که بیش از 40 کشور دنیا چین را به عنوان یک دام کننده فولاد شناختند و عوارض دامپینگ در برابر محصولات چینی وضع کردند. ما هم به همین دلیل انتظار دایم که به هر صورت عوارض واردات در محصولات چینی که مبدا اصلی واردات ایران چین است عوارض کلی روی عوارض واردتی فولاد افزایش پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها