عصر خودرو

بر اساس تازه ترین نظر سنجی ها مشخص شد؛

رای ۶۸ درصدی برای ادامه روند صعودی طلا

عصر بازار- تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که روند صعودی قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

رای ۶۸ درصدی برای ادامه روند صعودی طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در شرایطی که قیمت طلا پس از اعلام نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده، تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که روند صعودی قیمت جهانی طلا طی هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

    بر اساس این گزارش شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو نیوز اعلام کرده اند که عدم وجود سیگنال قوی پس از نشست فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره در سال 2018 میلادی می تواند عامل مثبتی برای قیمت طلا در روزهای آتی باشد.

    فدرال رزرو در نشست اخیر خود نرخ بهره را برای سومین بار در سال 2017 میلادی افزایش داده است. قیمت طلا روز سه شنبه پیش از افزایش نسبی، با افت زیادی روبرو شده و به پایین ترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است.

    در نظرسنجی این هفته 19 کارشناس اقتصادی وال استریت شرکت کرده اند که از این تعداد 13 نفر معادل 68 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 4 نفر معادل 21 درصد اعلام کردند قیمت طلا در این مدت کاهش می یابد و 2 نفر معادل 11 درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا تغییری نمی کند.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز هم 1055 نفر شرکت کردند که از این تعداد 598 نفر معادل 57 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش روبرو می شود. 341 نفر دیگر معادل 32 درصد تاکید کردند قیمت طلا با کاهش همراه خواهد بود و 116 نفر معادل 11 درصد نیز اعلام کردند  قیمت طلا تغییری نمی کند.

    در نظرسنجی هفته گذشته 53 درصد کارشناسان اقتصادی وال استریت به کاهش قیمت طلا رای دادند. 47 درصد سرمایه گذاران مین استریت نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

    از ابتدای امسال تاکنون 60 درصد پیش بینی های کارشناسان مین استریت و 58 درصد پیش بینی های وال استریت درست بوده است.

    آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: قیمت طلا معمولا پس از افزایش نرخ بهره آمریکا با افزایش روبرو می شود. علت این مساله آن است که قیمت طلا طی هفته های گذشته تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش بهره آمریکا با افت روبرو شده است. با توجه به اینکه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای بازارهای بین المللی شگفت آور نبوده، افزایش قیمت طلا پس از نشست اخیر فدرال رزرومنطقی است.

    به نظر می رسد سطح مقاومتی مهم و حساس قیمت طلا در روزهای آینده 1276 دلار است و اگر این سطح شکسته شودقیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.البته برخی از کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که افزایش ارزش دلار می تواند طی روزهای آینده فشار زیادی را برقیمت طلا وارد کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو