عصر خودرو

(۷۸) Kish Invex ۲۰۱۵

الگوبرداری از مدل های خارجی برای صندوق های مخاطره آمیز

عصر بازار: معاون توسعه مدیریت و منابع، معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری گفت: صندوق های مخاطره آمیز در کشور های پشرفته مربوط به حوزه های نرم افزار و رسانه است. بنابراین تمرکز ایران هم باید روی همین حوزه ها باشد.

الگوبرداری از مدل های خارجی برای صندوق های مخاطره آمیز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، علیرضا  دلیری ، معاون توسعه مدیریت و منابع،  معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری ، در پنل نقش صندوق های سرمایه گذاری کار آفرینی یا سرمایه گذاری مخاطره آمیز در توسعه اقتصاد پساتحریم بیان کرد: تجربه صندوق های مخاطره آمیز در دنیا نشان داده که این صندوق ها درصد بالایی را از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند . در کشور امریکا 11 درصد از سرمایه گذاری ها را سرمایه گذاری های مخاطره آمیز به خود اختصاص داده است . در ایران هم تا به حال یک تجربه ناقص در این خصوص داشته ایم ، هرچند که این بخش در قوانین کشور آمده است و دولت به بحث سرمایه گذاری مخاطره آمیز ورود کرده است .
    وی در ادامه بیان کرد : نگاهی به فعالیت های صندوق های مخاطره آمیز در خارج از کشور نشان میدهد که برای این صندوق ها باید فایل مستقل تهیه شود .همچنین پیشنهاد من تعویض نام این صندوق ها بانام صندوق های جسورانه است .
    دلیری افزود :  بررسی ها  که از کشور های مختلف داشته ایم  نشان میدهد تعداد زیادی از این نوع صندوق ها تشکیل شده که این امر با حمایت دولت و نهاد های مالی اتفاق افتاده است .در همین راستا دولت نقش قابل توجهی در ابتدای تشکیل این صندوق ها داشته و بعد از آن با گذر زمان این نقش کم رنگ تر شده است 
    وی همچین بیان کرد : صندوق های مخاطره آمیز در کشور های پشرفته مربوط به  حوزه های خاص است، و بیشتر تمرکز این صندوق ها روی قسمت های نرم افزار ،رسانه و سرگرمی و فن آوری است. بنابراین تمرکز ایران هم باید روی همین حوزه ها باشد.
    دلیری با اشاره به اینکه 65 درصد ورود سرمایه گذاران بعد از مرحله شکوفایی شرکت ها بوده است اضافه کرد : دولت ها در مراحل اولیه از این صندوق ها حمایت مرده ان و تجربه موفقی  داشته اند.بنابراین درصد بالایی از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها