عصر خودرو

خرید نفت اسار اویل هند از ایران نصف شد

عصر بازار- آمارهای به دست آمده از رفت و آمد تانکرها نشان می دهد میزان واردات نفت اسار اویل هند از ایران در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از نصف کاهش داشته و به حدود ۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

خرید نفت اسار اویل هند از ایران نصف شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، آمارهای به دست آمده از رفت و آمد تانکرها نشان می دهد میزان واردات نفت اسار اویل هند از ایران در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از نصف کاهش داشته و به حدود 70 هزار بشکه در روز رسیده است. دلیل این کاهش تلاش شرکت اسار برای تنوع بخشی به منابع تامین نفت خود اعلام شده است.

    شرکت رزنفت روسیه و شرکایش از جمله شرکت بازرگانی ترافیگورا و صندوق یو سی پی روسیه در ماه اوت در قراردادی به ارزش 12.9 میلیارد دلار 98.3 درصد از سهام اسار اویل را خریداری کردند. این خرید جای پایی برای این کنسرسیوم نفتی در بازار نفت آسیا ایجاد می کند. واردات نفت اسار اویل از ایران در ماه نوامبر حدود 62 درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته است. در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر، این شرکت پالایشگاهی حدود 23 درصد کمتر یعنی حدود 134 هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرده است.

    برچسب ها