عصر خودرو

شورای جهانی طلا پیش بینی کرد؛

روند قیمت طلا در سال ۲۰۱۸

عصر بازار- تحلیلگران شورای جهانی طلا بر این باورند که قیمت این فلز گرانبها طی سال ۲۰۱۸ میلادی نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

روند قیمت طلا در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، قیمت طلا در سال 2017 میلادی علی رغم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، تقویت ارزش دلار و رشد شاخص سهام، با افزایش نسبی روبرو شده است.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 9 درصد رشد داشته است. جان رید استراتژیست ارشد شورای جهانی طلا در سخنانی تاکید کرد: دلایل مختلفی وجود دارد  که نشان می دهد قیمت طلا در سال 2018 میلادی نیز به روند صعودی اش ادامه خواهد داد.

    وی در ادامه افزود: توجه سرمایه گذاران بین المللی در سال 2017 میلادی تاحد زیادی بر بازار سهام، ارزهای دیجیتال متمرکز بوده ولی قیمت طلا در سال جاری با رشد نسبی و خوبی روبرو شده است. قیمت طلا تنها در 11 ماه نخست امسال با رشد دو رقمی همراه شده است.

    قیمت طلا در ماه سپتامبر تحت تاثیر تنش ها و نگرانی های سیاسی بین المللی به بیش از 1350 دلار در هر اونس افزایش یافت.

    این تحلیلگر اقتصادی گفت: سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان همچنان عامل مهمی برای تقاضا و قیمت طلا در سال 2018 خواهد بود. به نظر می رسد فدرال رزرو طی ماه های آینده نیز قصد دارد نرخ بهره را افزایش داده و تراز مالی خود را کاهش دهد.

    پیش بینی می شود با آغاز ریاست جرومی پاول بر فدرال رزرو آمریکا قیمت جهانی طلا نیز با افزایش نسبی روبرو خواهد شد. به نظر می رسد اصلاح شاخص سهام در باز ارهای مالی بین المللی طی سال آینده نیز تاثیر مهمی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد داشت.

    مسیر ار زش دلار آمریکا نیز عامل مهم و تعیین کننده ای برای قیمت طلا در ماه های آینده خواهد بود. قیمت طلا در هفته های اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار قرار گرفته و با کاهش روبرو شده است. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

    پیش بینی می شود افزایش رشد اقتصادی چین و هند طی سال 2018 میلادی نیز می تواند تاثیر مهمی بر رشد تقاضای طلا در بازار این کشورها داشته باشد.

    تنش های سیاسی  نیز می تواند سرمایه گذاران بین المللی را به سوی بازار طلا جذب کند .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو