عصر خودرو

مدل کسب و کار جدید برای مشتریان موبایلی ؛

با بازاریابی دیجیتال همراه شوید!

عصر بازار- بازاریابی در سال‌های اخیر نسبت به دهه های گذشته با تغییرات بسیاری همراه بوده است و آیا شما توانسته اید با این روند هماهنگ شوید؟. مدل کسب وکار جهانی شده و در بسیاری از مشاغل به صورت مشابهی به کار می رود.

با بازاریابی دیجیتال همراه شوید!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، آگاهی مشتری از یک محصول (بیلبورد، چاپ آگهی و...)، دریافت نظرات فروشنده و بررسی خرید کنونی و خرید احتمالی بعدی، برخی از این مدل است و این فرایند می تواند طولانی تر نیز بشود. این در حالی است که پیشرفت تکنولوژی و بازار دیجیتالی، هم برای صاحبان کسب وکار و هم برای مصرف‌کننده ها، مدل کسب و کار را ساده  کرده است. به نحوی که اکنون اگر کسی به محصولی نیاز داشته باشد، می تواند آن را آنلاین یافته و تنها در مدت یک روز به دست آورد. همچنین اگر شخصی درباره یک محصول کنجکاو است، می تواند به صورت آنلاین جستجو کند و نظرات خریداران دیگر را بخواند؛ افزون بر این، در خصوص برخی از کالاها، خریدار می‌تواند دموی محصول را پیش از خرید ببیند.
    به عبارتی در دسترس بودن، باعث شده تا مدل کسب و کار توسط موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال، از شکل سنتی خود خارج شده و در یک مسیر در حال تغییر، وارد شود. بازاریابی دیجیتال، مسیری که مصرف کنندگان باید برای خرید طی کنند را ساده تر کرده (گام های کوتاه تر و خرید با یک کلیک)، اما برای صاحبان کسب وکار این مسیرها پیچیده تر شده است. این در حالی است که هم‌زمان رقابت به طور معنی داری میان کسب و کارها افزایش یافته و فرصت بیشتری برای رشد و موفقیت موجود نیست.
    چرا باید با این روند هماهنگ شوید؟
    در دهه های گذشته، بازاریابی دیجیتال مسیر کسب درآمد و رشد را باز کرد و دلیل آن حیرت انگیز نیست؛ تنها در چند سال گذشته، جست وجو به وسیله موبایل از کامپیوتر پیشی گرفته و اکنون گوگل دائما الگوریتم های سازگار با موبایل خود را توسعه می دهد. اکنون 77 درصد مشتریان، قبل از خرید، نظرهای دیگران را به صورت آنلاین مطالعه می کنند و 93 درصد خریداران آنلاین تحت تاثیر شبکه های اجتماعی قرار دارند. تمام این ها نشان می دهد، از آنجا که رفتار مصرف کننده تغییر کرده، مدل کسب و کار نیز باید تغییر کند و همچنین چون شما با دیگران در رقابت هستید، پس باید خود را با این روند هماهنگ کنید.
    چه کسی باید با این روند هماهنگ شود؟
    هر کسب و کار یا برندی باید برای رشد بازاریابی دیجیتال با این روند هماهنگ شود؛ اول به این دلیل که فرصت های چند گانه ای را برای پیشرفت فراهم می کند و دوم به این دلیل که مشتریان از خرید آنلاین بهره می برند.
    آنچه بیشتر افراد نمی توانند متوجه شوند، این است که هر کسی می تواند وارد بازاریابی دیجیتال شود و موفقیت بزرگی به دست آورد. بسیاری از کسب و کارهای سنتی برای به کار بردن این نوع از بازاریابی تردید بسیاری نشان می دهند و این موضوع قابل درک است؛ آنها می پرسند که چگونه یک سوپر کوچک می تواند یک شرکت بزرگ را شکست دهد؟ چگونه یک برند کوچک می تواند با برندهای بزرگتر و بودجه های بیشتر رقابت کند؟
    برخلاف آنچه که به نظر می رسد، دلایلی وجود دارد که کسب و کارهای کوچک نه تنها می توانند در محیط آنلاین اثری از خود بر جای بگذارند، بلکه می توانند با مخاطبان و مشتریان خود نیز در تعامل باشند. بازاریابی دیجیتال، شامل مجموعه گسترده ای از راهبردها است که برخی از آن ها برای کسب و کارهای کوچک عالی هستند.برای مثال، seo یکی از مهم ترین عوامل برای چنین کسب وکارهایی است؛ 59 درصد از کاربران هر ماه از گوگل استفاده می کنند تا کسب و کارهایی را پیدا کنند که در نزدیکی آنها قرار دارند، بنابراین با معرفی آنلاین خود می توانید برای چنین مشتریانی خود را در دسترس بیشتری قرار دهید.
    همچنین بسیاری از مصرف کنندگان فروشگاه و برندهای مورد علاقه خود را  در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند؛ بنابراین با حضور در شبکه های اجتماعی مانند باز کردن یک صفحه کسب وکار در فیسبوک یا اینستاگرام می توانید فرصتی را برای بررسی مصرف کننده ایجاد کرده و اطلاعات مشتریان را درباره کسب وکارتان بروزرسانی کنید. مدل کسب و کار به تناسب بازاریابی دیجیتال تغییر کرده است و موفقیت کسب وکار شما اکنون بیش از هر زمان دیگری به مشارکت شما نیاز دارد. آیا خود را با این روند منطبق کرده اید؟

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو