عصر خودرو

سیف حرف آخر را درباره نرخ سود بانکی می‌زند

عصر بازار: عضو شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با بیان اینکه بانک مرکزی حرف آخر را درباره نرخ سود بانکی می‌زند، گفت: باید تلاش شود تا با تعیین نرخ‌های سود متعادل، تعادل در بازار پول را حفظ کرد.

سیف حرف آخر را درباره نرخ سود بانکی می‌زند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمد ابراهیم مقدم درباره پشت پرده توافق و لغو توافق بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی، گفت: کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در توافقی، کاهش نرخ سود را پیشنهاد دادند اما خود مستقلاً نمی‌توانند تصمیم‌گیر باشند، بنابراین پیشنهادات را در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردند.

    عضو شورای هماهنگی بانک‌های دولتی افزود: بانک مرکزی باید پیشنهاد این دو کانون بانکی را مشاهده کرده و با توجه به وضعیت تعادل فعلی بازار، تصمیم نهایی را اتخاذ کند، این در شرایطی است که کار دشواری پیش‌روی این بانک قرار دارد و در نهایت این بانک مرکزی است که حرف آخر را می‌زند اما باید تلاش کند با نرخ‌های سود متعادل، تعادل بازار را نیز حفظ نماید.

    وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد گام جدید دولت برای اجرای طرح خرید اعتباری خودرو، لوازم خانگی و خرید نسیه کالاهای تولیدی، نرخ سود در آینده کاهش یابد، بنابراین اجرای این طرح، پیش‌زمینه مناسبی برای کاهش نرخ سود بانکی است.

    مقدم در ادامه با بیان اینکه بانک‌ها در مرحله قبلی کاهش نرخ سود بانکی، خودزنی کردند گفت: با توجه به اینکه کاهش نرخ سود بانکی مورد توافق همه بانک‌ها است، اما وجود موسسات غیربانکی، کار را سخت می‌کند چرا که آنها نرخ‌های بالاتری برای سود را ارائه می‌دهند که منجر به خروج منابع از بانک‌ها به سوی این موسسات می‌شود؛ بنابراین بانک‌ها در این جریان خودزنی کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها