عصر خودرو

نماینده سازمان هواپیمایی کشوری :

گام بلند صنعت هوانوردی ایران برای افزایش ظرفیت های حمل و نقل هوایی

عصر بازار- نماینده سازمان هواپیمایی کشوری در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: بر اساس آمارهای معتبر جهانی، ایران بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۴۰ میلادی رتبه سوم جهان را در زمینه رشد صنعت هوانوردی را به خود اختصاص می دهد که این موضوع نوید بخش افزایش ظرفیت حمل و نقل هوایی کشور است.

گام بلند صنعت هوانوردی ایران برای افزایش ظرفیت های حمل و نقل هوایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، محمدرضا بلبلی' روز چهارشنبه در اسلام آباد گفت: بر اساس پیش بینی و آمارهای قابل استناد جهانی، جمهوری اسلامی ایران در سال های آینده پس از ویتنام و هندوستان، دارای بیشترین رشد در صنعت هوانوردی خواهد بود.
    وی با بیان اینکه این آمار، نوید بخش آینده روشن صنعت هوانوردی ایران است، افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اجرا، این اهداف محقق شود.
    بلبلی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص طرح جامع و پیش بینی شده برای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز گفت: بر اساس برنامه راهبردی مصوب برای فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، ظرفیت پروازی این فرودگاه در سال 2046 به 90 تا 110 میلیون مسافر افزایش می یابد.
    این مسئول در صنعت هواپیمایی کشورمان اضافه کرد: در واقع این طرحی است که براساس برنامه راهبردی برای مقطع میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است که بر این اساس، تا سال 2046 این فرودگاه به 90 تا 110 میلیون مسافر خدمات و سرویس ارائه کند.
    وی با بیان جزییات و روند اجرای این طرح جامع نیز گفت: طرح جامع فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در چند سطح مختلف بررسی و تصویب شده و بزودی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای اجرا ابلاغ می شود و پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود 9.5 تا 10 میلیون مسافر از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تردد کنند.
    نماینده سازمان هواپیمایی کشوری در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص روند اجرا و تکمیل طرح های افزایش طرفیت مسافر در این فرودگاه نیز گفت:پیش بینی می شود که ترمینال' سلام ' این فرودگاه تا پایان فصل پاییز سال آینده تکمیل شود که این ترمینال، حدود 3.5 تا چهار میلیون نفر ظرفیت اسمی دارد و همچنین، با بهره برداری از فاز نخست ترمینال 3 یا ایرانشهر، ظرفیت این فرودگاه چند برابر افزایش می یابد.
    این مسوول در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در خصوص برخی مشکلات معطلی مسافران که قصد دارند از این فرودگاه به دیگر نقاط جهان عزیمت کنند نیز گفت: این مشکلات در آینده بسیار نزدیک با راه اندازی پایانه سلام و ایرانشهر رفع می شود.
    فاز نخست فرودگاه امام خمینی (ره) دارای یک ترمینال مسافربری فعال با ظرفیت جابجایی چهار میلیون مسافر و 120 هزار تن بار در سال بوده و فاز 2 فرودگاه نیز در حال ساخت است.
    شهریور 93 نیز پل ارتباطی فاز 1 و 2 با تغییر کاربری به عنوان ترمینال موقت حجاج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
    نماینده سازمان هواپیمایی کشوری در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به منظور شرکت در نشست تخصصی مسئولان شرکت های هواپیمایی عضو ' اکو' به اسلام آباد پایتخت پاکستان سفر کرده است.

    برچسب ها