عصر خودرو

در دیدار واعظی با رییس کل بانک مرکزی روسیه مطرح شد:

تاسیس بانک مشترک ایران و روسیه

عصر بازار: محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان که به منظور برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در مسکو به سر می‌برد با خانم الویرا نابی اولینا، رییس کل بانک مرکزی روسیه دیدار کرد.

تاسیس بانک مشترک ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در این ملاقات که به منظور بررسی روابط دو کشور و رفع موانع و توسعه همکاری‌های بانکی در مسیر توسعه روابط اقتصادی – تجاری صورت گرفت، دو طرف به تبادل دیدگاه‌ها و راهکارهای مورد نظر پرداختند.

    احیای روابط کارگزاری بین دو کشور به‌ویژه در شرایط رفع تحریم‌ها علیه کشورمان، تاسیس بانک مشترک ایران و روسیه، برطرف شدن موانع فعالیت کارآمد بانک‌های دو کشور و تسویه مبادلات تجاری به ارزهای ملی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که از سوی واعظی مطرح شد.

    وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط حسنه دو کشور در زمینه‌های سیاسی، توسعه همکاری‌های بانکی را بستر توسعه مناسبات تجاری ایران و روسیه ارزیابی کرده و خواستار مساعدت بانک مرکزی روسیه در جهت تحقق این هدف شد.

    رییس بانک مرکزی روسیه نیز با استقبال از توسعه همکاری‌های تهران و مسکو، آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرد.

    او پیشنهاد عضویت ایران در بانک توسعه اوراسیا، اتصال سیستم‌های پرداخت الکترونیکی دو کشور و برقراری روابط کارگزاری بین بانک‌های ایران و روسیه را به عنوان مهم‌ترین سرفصل‌های توسعه همکاری‌ها مطرح کرد.

    هم‌چنین در این ملاقات واعظی از رییس بانک مرکزی روسیه برای دیدار از ایران دعوت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها