عصر خودرو

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی خبر داد

نقدینگی ۸۷۲ هزار میلیارد تومان شد

عصر بازار: مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی از افزایش نقدینگی به ۸۷۲ هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

نقدینگی ۸۷۲ هزار میلیارد تومان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل اکرمی امروز با حضور در نمایشگاه مطبوعات با اعلام آخرین آمار از میزان نقدینگی گفت: نقدینگی با رشد 11.5 درصدی در شهریور ماه نسبت به اسفند سال گذشته به 872 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    به گفته وی، میزان نقدینگی شهریور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23.5 درصد تغییر دارد.

    وی همچنین آخرین آمار تغییر پایه پولی را نیز اعلام کرد و گفت: پایه پولی در شهریور ماه با رشد 4.8 درصدی در مقایسه با اسفند به 137.5 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    آن طور که اکرمی عنوان کرد میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در پایان شهریور چهار درصد کم شده و به 806 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی همچنین به رشد بدهی دولت به بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: بدهی دولت به بانک مرکزی در پایان شهریور ماه رشد 5.6 درصدی داشته و به 73.9 هزار میلیارد تومان رسیده است که این افزایش به دلیل تن خواهی است که بانک مرکزی براساس قانون بودجه در اختیار دولت قرار می‌دهد که تا پایان سال نیز تسویه خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها